Projekt plakatu salonu motoryzacyjnego - czy koniecznie z samochodem w tle?

Plakat reklamowy jest sprawdzona i powszechnie używaną formą marketingu, która zazwyczaj odgrywa kluczową rolę w generowaniu przychodów dla małego biznesu. Bez względu na to czy jesteś właścicielem pizzerii czy masz prywatną praktykę lekarską - najprawdopodobniej prędzej czy później będziesz chciał z tego skorzystać, aby twój firmowy telefon nie  przestawał dzwonić. Jednak jeśli czytasz ten artykuł to zakładam, że przyciągnął Cię tytuł i dlatego skupimy się na temacie projektu plakatu promocyjnego w kontekście salonu motoryzacyjnego.

Od czego zacząć projekt?

Oczywiście w sieci każdy może znaleźć wiele wbudowanych szablonów dla plakatów, które są idealnym rozwiązaniem dla początkujących - ale można tworzyć własne oryginalne projekty plakatów tak samo łatwo! Ważne jest, aby pamiętać, że kolorowe plakaty z pewnością przyniosą o wiele wyższe wskaźniki odpowiedzi niż czarno-białe. Na dobry początek, można znaleźć plakat konkurentów i porównać go do pomysłów dla swojej firmy przy użyciu oryginalnego tekstu i obrazów. Dzięki temu będziesz wiedzieć jak ciężko pracować, by pokonać swoją konkurencję i będziesz mógł porównać ogólną jakość produktu końcowego. Zawsze pozostawaj otwarty na nowe pomysły i sugestie, które mogą zwiększać efektywność plakatu.

Czy koniecznie samochód?

Jeśli weźmiesz do ręki wyżej wspomniany projekt konkurencji z branży motoryzacyjnej jest to więcej niż pewne, że będzie na nim widniał samochód, względnie samochód z pół nagą, atrakcyjną blondynką. Banał, prawda? Może tak pójść o krok dalej i  spróbować czegoś innego, ale co najmniej tak samo efektywnego aby nie tylko deptać konkurencję po piętach, ale wręcz ją wyprzedzić. Co powiesz na makro design? Polega to na maksymalnym zoomie szczegółów. Samochody są piękne, ich karoseria, poszczególne detale – po co upychać na plakat cały wóz skoro można w umiejętny sposób przedstawić jego wybrany, szczególnie atrakcyjny wizualnie element? Jeszcze inną opcją jest tzw. story telling – zamiast bezczelnie wciskać błyszczące się auto do projektu może pokazać szczęśliwą rodzinę wybierającą się do salonu, po nowe  cacko – albo z drugiej strony – zmartwionego jegomościa bez samochodu, który może zaznać ukojenia u was w salonie? Możliwości są nieograniczone, najważniejsze jest mieć ten otwarty umysł.

Masz projekt  - co dalej?

Drukowanie plakatów jest ostatnim krokiem w kierunku ukończenia nowej reklamy. Wybierz drukarnię, która specjalizuje się w druku w pełnym kolorze na papierze błyszczącym i pamiętaj, aby drukować w dużych ilościach w celu obniżenia kosztów. Kolorowy druk jest bardzo opłacalny dzisiaj i będzie kosztować zaledwie kilka złotych za egzemplarz każdego plakatu w dużym formacie. To często mniej niż drukowanie w czerni i bieli w lokalnej drukarni! Niedawne badania przeprowadzone przez krajowy instytut badawczy stwierdziły, że 61% dorosłych woli reklamy na błyszczącym papierze – to argument przemawiający za podjęciem tej inteligentnej decyzji i wykorzystaj swoją wiedzę do rozkręcenia motoryzacyjnego biznesu.

Źródło: https://wydrukujemy.to/druk-plakatow

Komentarze:

2017.04.07 - Barman: 

Polecam Panią Anne Borowiec z Krakowa, nam własnie wykonywała projekt salonu samochodowego. Wyszedł fantastycznie i nowatorsko. Tylko jeździć trzeba na miejsce do niej bo biuro ma w Krakowie własnie. Ja korzystałem z portalu (tutaj dostępna rejestracja w Airbnb) z noclegami więc nie było drogo. Jak ktoś jest zainteresowany to chętnie podam kontakt.