Trening siłowy dla kierowcy rajdowego – najważniejsze wskazówki

Ćwiczenia na siłowni często kojarzą nam się z czasem przesadnie wyrzeźbionym ciałem i dużymi mięśniami. Każdy gość siłowni wie, że aby uzyskać pożądany efekt należy poświęcić sporo czasu i energii, a przede wszystkim posiadać wiedzę na temat zdrowego podejścia do ćwiczeń, aby uzyskać pożądany efekt i przy okazji nie zrobić sobie krzywdy. Od czego więc zacząć dbanie o piękną, wyrzeźbioną sylwetkę?

Co na początek?

Wiele zależy od tego, co chcemy uzyskać za pomocą ćwiczeń na siłowni. Najczęściej na siłowni chcemy uzyskać lepszą, bardziej wyrzeźbioną sylwetkę. Sporo zawodowych sportowców także na co dzień stawia na ćwiczenia na siłowni właśnie, a wbrew powszechnemu mniemaniu jedną z takich sportowych profesji jest zawód kierowcy rajdowego. Chociaż zawodowy kierowca sportowy pracuje głównie własnym samochodem, to niezwykle istotna jest sama wydolność i forma kierowca. Typowa osoba chcąca być kierowcą rajdowym powinna posiadać wydolność, siłę oraz szybkość, umożliwiającą reagowanie na incydenty na torze. Dlatego też decydując się na zostanie kierowcą rajdowym trzeba być świadomym cech, jakie należy posiadać i wypracowywać. Taka praca nad własnym ciałem jest przede wszystkim czasochłonna i wymaga cierpliwej pracy pod okiem trenera personalnego na siłowni. I chociaż praca kierowcy rajdowego skupia się głównie na prowadzeniu samochodu, to ich efektywna praca wymaga rozbudowanych mięśni karku i rąk, bowiem to one głównie pracują w czasie wyścigu na torze. Choć te mięśnie są najważniejsze w pracy rajdowca, to nie można zapomnieć o pozostałych części naszego ciała, na przykład nóg, które pomagają w prowadzeniu każdego, nawet osobowego auta.

Na jakie ćwiczenia postawić na siłowni?

Osoby ćwiczące do rajdów stawiają na trening siłowy i wytrzymałościowy, bowiem te ćwiczenia w głównej mierze przygotowują kandydatów do jazdy po torze. Pierwsza kategoria wspomnianych ćwiczeń obejmuje takie ćwiczenia, jak wszelkiego rodzaju podciągnięcia i pompki, pomagające nam wypracować mięśnie karku i rąk (zobacz także jak poprawnie wykonywać ćwiczenia na uda eporady.eu/cwiczenia-na-uda). Dobrym rozwiązaniem są również przysiady z „dodatkami”, na przykład hantlami, które poprawiają formę naszych nóg, pośladków oraz rąk. W ramach treningu wytrzymałościowego przyszłym kierowcom proponuje różne ćwiczenia, na przykład skręty zapaśnicze, symulacje prowadzenia kierownicy czy ćwiczenia na orbiterku. Oczywiście pomysłów na rodzaje ćwiczeń jest dużo więcej, a ich dopasowanie jest uzależnione od pracy z trenerem personalnym i tego, co chcemy osiągnąć za pomocą ćwiczeń.

Po co ćwiczenia na siłowni?

 Dzięki wzrostowi zainteresowania sportem w ogóle wzrasta zainteresowanie samymi ćwiczeniami na siłowni. Ćwiczenia, głównie siłowe pomagają w wyrzeźbieniu mięśni, jednak coraz częściej odchodzi się od typowego, stereotypowego wyglądu mięśniaka, a ćwiczenia na siłowni wykonuje się w konkretnym celu- aby wzmocnić, wyrzeźbić ciało i przygotować je do dalszych aktywności fizycznej. Na szczęście wzrasta świadomość dotycząca wzrostu formy i zdrowego stylu życia, a także uprawiania sportu.