Marketingowe porady dla branży motoryzacyjnej

Jeśli chodzi o pomysły marketingowe, aby rozwijać firmę związaną z branżą motoryzacyjną  - jest ich multum. Jednak problem z przemysłem motoryzacyjnym polega na tym, że ludzie zazwyczaj nie myślą o tego rodzaju usługach, aż nagle ich potrzebują. Jak więc upewnić się, że Twoja firma jest pierwszą firmą, o której pomyślą w razie potrzeby? Oto pomysły marketingowe dostosowane specjalnie do przemysłu motoryzacyjnego i sprzedaży, które pomogą klientom kierować się właśnie do Twoich drzwi.

Ustanowienie i zoptymalizowanie obecności w sieci

To wydaje się oczywiste, więc dlaczego tak wiele sklepów motoryzacyjnych i tym podobnych wciąż odmawia uczestnictwa w tym segmencie? Badania pokazują, że można kupić, naprawić lub odpicować samochód online. Niezależnie od tego, czy otrzymuje się polecenia od znajomych z Facebooka, poprzez katalogi dealerów samochodowych, czy po prostu przez Google wpisując frazę „naprawy samochodowe w pobliżu mnie", internet jest tym miejscem, gdzie szukają. Najważniejsze? Jako minimum swojej obecności w sieci mieć stronę internetową, blog, strony z mediami społecznościowymi i listę marketingową e-mail, wszystkie zoptymalizowane pod kątem słów kluczowych i fraz, które klienci mogą wyszukiwać.

Sieć, sieć, sieć

Nawiązać relacje z innymi w swojej branży. Jeśli wykonasz naprawy automatyczne, niech lokalni dealerzy wiedzą, że możesz przejąć naprawy i usługi. Polecenia ustne od sprzedawców w salonie dealerskim mogą naprawdę zwiększyć Twoją firmę lub naprawić firmę, a strategiczne partnerstwo z firmą dealerską lub wynajmującą tv może sprawić, że twoje stoisko na targach będzie najlepsze. Zbuduj jak najwięcej połączeń z innymi w branży - nawet z konkurencją! Nie czekaj aż inni cię ubiegną ale już dzisiaj postaw na telewizory led wynajem bądź inne znajomości, które mogą Ci się przydać w tym biznesie.

Bądź dostępny

Jeśli chodzi o sprzedaż motoryzacyjną, prace naprawcze i dostosowanie, nie chodzi tylko o to, że ludzie szukają Ciebie w internecie, ale najprawdopodobniej wykorzystają większość swoich badań i podejmowania decyzji, zanim nawet wejdą do firmy. Zapewnij im jak najwięcej informacji na swojej stronie internetowej, blogu i serwisach społecznościowych. Pisz o swoich o produktach i usługach. Upewnij się, że numer telefonu i informacje kontaktowe są wyraźnie widoczne, a także że to wszystko umożliwia klientom zadawanie pytań przez formularz internetowy lub pocztę elektroniczną. Odpowiadaj szybko i uprzejmie na wszelkie zapytania, które otrzymasz, a ludzie nie będą bezsilni. Jako bonus należy śledzić i zebrać wszystkie rozmowy i e-maile, dzięki czemu możesz w przyszłości wiedzieć, gdzie wyjść do swoich klientów.

Praca z towarzystwami ubezpieczeniowymi

Chociaż może wydawać się to nużące, idź naprzód i przejdź przez granice, które muszą zostać sankcjonowane przez firmy ubezpieczeniowe. Klienci szukający napraw po wypadku prawie zawsze trzymają się dobrej oferty ubezpieczeniowej. A klient, który jest zadowolony z napraw samochodowych po wypadku, prawdopodobnie wróci w kontekście innych, niespowodowanych w wyniku wypadku napraw!