Targi motoryzacyjne – zobacz, jakie stworzyć stoisko, by nie zginąć w tłumie

Uczestnictwo w targach jest bardzo istotnym elementem budowania wizerunku firmy. W większych miastach Polski cyklicznie organizowane są wydarzenia skupiające pokaźne grono miłośników, przedstawicieli oraz ekspertów ze świata motoryzacji. Należy więc dołożyć wszelkich starań, aby przygotować atrakcyjne stoisko, które będzie różniło się od propozycji konkurencji, a tym samym wzbudzi zainteresowanie przybyłych na ten branżowy event.

Chcesz przyciągnąć uwagę? Stwórz coś nieszablonowego!

Cechą charakterystyczną targów motoryzacyjnych jest rzadko spotykany rozkład stanowisk. Na ogół goście tego typu imprez przemieszczają się pomiędzy stoiskami ustawionymi jeden przy drugim.
W tym przypadku uczestnicy przeważnie nie projektują ich ze względu na trudność rozstawienia samochodów, które stanowią główną atrakcję całego przedsięwzięcia. Są one umieszczane na niskopodłogowych platformach umożliwiających łatwy wjazd na teren obiektu.

Regulamin udziału w takich wydarzeniach nie zabrania możliwości postawienia odrębnego stoiska. Wykorzystując ten przywilej, z miejsca zyskujemy sporą przewagę nad innymi firmami dzięki natychmiastowej zauważalności. Zamiast standardowego oglądania aut, my możemy skupić się np. na profesjonalnym doradztwie i prezentacji akcesoriów, które już wkrótce będą wyznaczać trendy motoryzacyjne. Warto też ciekawie zaprojektować nasze stanowisko. Możemy je zaaranżować na wzór wnętrza samochodu, w którym goście będą mogli usiąść wygodnie w profesjonalnym fotelu i porozmawiać z ekspertem. Szklane stoliki mogą zostać zastąpione oponami, a znane z warsztatów regały do przechowywania narzędzi, równie dobrze pomieszczą branżowe katalogi.

Należy zaufać swojej intencji twórczej i zadbać o oryginalność naszego pokazu. Dzięki temu dajemy się poznać z innej strony, jednocześnie zapadając w pamięci odwiedzających targi. Ponadto po ich zakończeniu możemy znaleźć w Internecie liczne fotorelacje, na których niewątpliwie będziemy mocno widoczni. Niestandardowe myślenie jest kluczem do sukcesu.

Zadbaj o dodatkowe atrakcje!

Kolejnym interesującym pomysłem jest nawiązanie współpracy z jednym z producentów żywności lub napojów, np. popularnych energetyków. Kojarzą się one z szybkością, dynamizmem i mocnym działaniem, co możemy również utożsamiać z prowadzeniem sportowego auta. Taka kooperacja przynosi obustronne korzyści. Dla nas jest to możliwość zaproponowania gościom sprawdzonego produktu w ramach symbolicznego prezentu, a dla drugiej strony - okazja do zareklamowania się, bez konieczności bezpośredniego udziału w imprezie.

Testowanie samochodu jest wisienką na torcie podczas targów motoryzacyjnych. Zamiast robienia tego wyłącznie w teorii, poprzez opowiadanie o możliwościach nowego pojazdu, my jako nieliczni jesteśmy w stanie sprawdzić je na żywo, poza budynkiem. W sezonie letnim może być to np. prezentacja auta rodzinnego pod kątem bezpieczeństwa przejazdu na urlop lub wakacje z dziećmi.
Z kolei w trakcie targów organizowanych w ostatnich miesiącach roku warto przybliżyć od strony praktycznej zasady, jakimi należy kierować się w przygotowaniu auta do bezpiecznej jazdy zimą.  Niezapomnianych wrażeń z pewnością dostarczy profesjonalny pokaz driftu. Wszystkie tego typu działania oczywiście wymagają wcześniejszego uzyskania zgody organizatorów eventu.

Skompletuj profesjonalny team!

Idealny zespół powinien składać się z: przedstawiciela firmy będącego doradcą dla gości naszego stoiska, a zarazem organizatorem zewnętrznych testów, wykwalifikowanego kierowcy demonstrującego osiągi samochodów, eksperta służącego fachowym doradztwem i odpowiedzią na każde pytanie oraz hostessy.

Zadaniem promotorki jest utrzymywanie pozytywnych kontaktów z osobami odwiedzającymi stanowisko, informowanie o flagowych produktach i usługach firmy, utrzymywanie porządku stoiska oraz wręczanie wizytówek, materiałów promocyjnych i przygotowanych upominków. Osoba zatrudniona w tym charakterze musi budować pozytywną atmosferę rozmowy, a tym samym godnie reprezentować reklamowane przedsiębiorstwo.

Nawiązując do tematyki targów, członków teamu możemy porównać do kół samochodu. Bez ich pracy ani pojazd, ani nasza firma, nie ruszą z miejsca. Trzeba pamiętać, że nie obronimy się wyłącznie ciekawą scenografią i niebanalnymi koncepcjami. To wszystko wymaga ludzkiego zaangażowania. Dzięki regularnemu uczestnictwu w podobnych wydarzeniach, na których również zaprezentujemy gamę nowatorskich możliwości, strona marketingowa prowadzonej przez nas działalności będzie stać na najwyższym poziomie.


Artykuł opracowano wspólnie z firmą dreampromotion.pl, której specjalnością są litery podświetlane często wykorzystywane w reklamie.