Otwieramy salon samochodowy - radzimy jakie oprogramowania i systemy udoskonalą Twój biznes

Prawie każdy używa samochodu do celów biznesowych lub osobistych. Jeśli używasz samochodu, potrzebujesz również naprawy i konserwacji. W rezultacie konsumenci muszą szukać autoryzowanych dealerów samochodowych w celu zakupu i serwisowania samochodów. Koszt otwarcia i obsługi dealerskiej może jednak wymagać milionów... Przed otwarciem autoryzowanego dealera samochodowego należy dokładnie przemyśleć cały proces, a szczególnie jeśli chodzi o oprogramowania dla firm i systemy, które mogą ułatwić ten biznes i obsługę klienta w jego ramach.

Motoryzacja – bardzo wymagająca branża

Aby jej sprostać w pierwszej kolejności ważne będzie porządne przeprowadzenie badań rynkowych. Pierwszym krokiem w biznesowym przedsięwzięciu jest określenie, czy istnieje zapotrzebowanie na dany produkt lub usługę. Po określeniu zapotrzebowania należy rozważyć, w jaki sposób firma może zaspokoić niektóre z tych potrzeb klientów.

Aby to zrobić:

  • Określ liczbę samochodów sprzedawanych w Twojej okolicy. Załóżmy na przykład, że typowy nabywca samochodu chce odwiedzić dealera w promieniu max.15 km od swojego domu. Spróbuj określić liczbę samochodów sprzedawanych w tym promieniu od proponowanego dealera samochodowego. Załóżmy, że każdego roku sprzedaje się w tym regionie 50 000 samochodów.
  • Gdy znasz całkowitą liczbę samochodów, zbadaj te zakupy według kategorii. Na przykład, ile samochodów jest zakupionych w porównaniu do samochodów ciężarowych? Jaka część sprzedawanych samochodów jest nowa, a ile jest używanych? Możesz nawet określić liczbę samochodów według modelu (Honda, Ford itp.)
  • Oceń istniejących dealerów samochodowych na rynku. Powiedz, na przykład, że co roku sprzedaje się 3000 nowych modeli Fiatów w Twoim regionie. Rozważasz dealerkę tej marki. Ile istniejących dealerów Fiata znajduje się w Twoim obszarze? Ile sprzedano, ile zostało zakupionych przez klientów, którzy kupili online i kupili nowy samochód u dealera znajdującego się poza miastem?

 

Ta analiza pomoże Ci określić, czy jest potrzebna nowa firma dealerska na Twoim rynku.

Oto przykłady z programów, które warto wziąć pod uwagę.

WebWizard

W nim m.in. pomoc w zadaniach, takich jak wirtualny katalog, terminarz serwisu, system ewidencji pojazdów/sprzedaży, system powiadamiania klienta SMS oraz zaawansowane systemy sprzedaży samochodów w Internecie.

Dladealera

To specjalna aplikacja opracowana dla przemysłu motoryzacyjnego. Dzięki niej zarówno promocja, jak i sprzedaż pojazdów staje się dużo łatwiejsza, bowiem odbywa się to z udziałem i wykorzystaniem technologii cyfrowych. Nie zapomniano w tym oprogramowaniu także o kwestiach mobilnych oraz mediach.

Asoft

To specjalnie zadedykowany program dla wszystkich salonów samochodowych i innych firm specjalizujących się w sprzedaży pojazdów.

Jak zatem widać, jako przyszły właściciel salonu samochodowego będziesz mieć z czego wybierać – na co więc czekasz? Do dzieła – zacznij swój biznes już teraz i czerp z niego korzyści. Możliwości są ogromne – wystarczy po nie sięgnąć.


Poradnik opracowała firma Kaspol.pl kasy fiskalne Warszawa