Trendy w branży turystycznej, której jako przedsiębiorca nie możesz przegapić!

Dostawcy usług turystycznych i wycieczek są wykorzystywani do określania trendów. To naturalna część handlu w przemyśle, który zmienia się globalnie. To, co udało się rok może nie działać tak dobrze w następnym. Warto interesować się tym tematem działając w branży turystycznej, gdyż to pomaga wielu osobom podnieść swój biznes na wyżyny. Dlatego stworzyliśmy krótki raport na temat kilku ważnych trendów z 2017 r. które w ramach globalnego przemysłu turystycznego będą się rozwijały w roku 2018.

Aktywne i przygodowe podróże

Według badań, turystyka wybierana przez podróżników w tym roku jest aktywna i przygodowa. Doświadczenia te sprawiają, że najpopularniejsze są takie rzeczy jak afrykańskie safari, pływanie z rekinami w Meksyku czy Australii, lub wędrówki po Alpach Szwajcarskich. Jednak czasem są to dość kosztowne rozrywki, dlatego wielu turystów poszukuje możliwych obniżek i rabatów. Jeśli chcesz przyciągnąć do siebie większą bazę  rejestracja w Airbnb może się okazać dobrym pomysłem. 

Dane demograficzne klientów dotyczące podróży przygodowych są skierowane w stronę kobiet (53% do 47%), zwłaszcza w Afryce (57%). Nie bez znaczenia jest zatem rosnące zainteresowanie klientów tym aspektem podróżowania, co firmom i agencjom turystycznym jako istotna informacja pozwala na bardziej dostosowane oferty do indywidualnych potrzeb.  W 2018 roku spodziewane są takie atrakcje, jak safari, turystyka i kolarstwo jako te najbardziej pożądane na urlop.

Podróż w pojedynkę

Dziś 80% decyzji o podróży podejmowane jest przez kobiety. Niezależnie od tego, czy są w małżeństwie, czy są singielkami czy kobietami  rozwiedzionymi, kobiety są liderem, a przemysł turystyczny to zauważa. Dzisiejsze kobiece podróże są śmiałe, niezależne i panie chcą zbadać nowe i surowe doświadczenia. Mają własne zdanie o tym, gdzie wziąć urlop, jak tam dotrzeć, a wiele z nich wybiera podróż w pojedynkę.

Kobieta podróżująca solo

Coraz więcej kobiet decyduje się na samotne podróże, a liczba ta ma wzrosnąć w najbliższych latach, ponieważ coraz więcej kobiet podejmuje podróże dostosowane do ich potrzeb. Kobiety nie szukają stereotypów płciowych, które często są im przypisywane. Zapomnij o oferowaniu im noclegu w pięciogwiazdkowym hotelu i dniach spa, chcą prawdziwej przygody.

Firmy wycieczkowe po prostu nie mogą zignorować tego rynku. To stanowi ogromną część potencjalnych klientów, zwłaszcza jeśli chodzi o branżę turystyczną w okresie urlopowym. Organizatorzy wycieczek i imprez skorzystają w największym stopniu na zapewnieniu bezpieczeństwa również samotnie wychowującym mamom.

Turystyka żywnościowa

Jeśli chodzi o podróże to zawsze sprowadza się do jedzenia w pewnym momencie, prawda? Turystyka żywnościowa stała się tendencją wschodzącą wśród turystów wszędzie i specjaliści z branży turystycznej też to zauważyli. Według raportów jednak doświadczenia żywnościowe nie są ograniczone do prostego spożywania posiłku. Obejmuje to kursy gotowania, wycieczki po farmie i klasyczne rynki żywnościowe, które stanowią około 95% tych doświadczeń.