Jak pozostać bezkonkurencyjnym na rynku motoryzacyjnym? Sprawdzamy najlepsze rozwiązania

Wielu ekspertów jest przekonanych, że marketing bezpośredni nie żyje. Z przykrością dla nich, a z radością dla sklepów motoryzacyjnych trzeba stwierdzić, iż wcale tak nie jest. Zgodnie z raportem porównawczym z 2016 r., marketing bezpośredni nadal odpowiada za pięć z dziewięciu najlepszych kanałów generowania potencjalnych klientów – także w branży motoryzacyjnej.

W 2016 r. wydatki na reklamę i marketing wzrosły o 6 procent w stosunku do roku poprzedniego. Przyczyn tego wzrostu jest wiele. Nasze technologicznie napędzane społeczeństwo stworzyło unikalną pozycję dla bezpośrednich sprzedawców. Połączenie drukowania i cyfrowej taktyki umożliwia wykorzystanie bezpośredniego marketingu w dostarczaniu treści bezpośrednio klientom na dużo więcej sposobów niż kiedykolwiek wcześniej.

Marketing bezpośredni w branży moto: czym dokładnie jest?

Zdefiniować go można jako działalność sprzedaży produktów lub usług bezpośrednio do odbiorców - marketing bezpośredni stanowi istotną część planu strategicznego głównego działu marketingu. Zamiast czekać na klientów, lepiej samemu przeprowadzić badania, znaleźć treść marketingową i wtedy marketing bezpośredni pozwala przekazać wiadomość firmy bezpośrednio do klienta. Istnieje kilka sposobów, za pomocą których marketingowiec może dostarczyć treści do klienta i do kieszeni, w tym jako najlepsze rozwiązania można wymienić takie jak: poczta elektroniczna, poczta bezpośrednia, katalogi, fotoalbumy, social media i wiele więcej.

Bezpośredni wpływ rozwiązań cyfrowych

Jesteśmy w stanie nieustającej innowacji, która dramatycznie zmienia zachowanie klientów branży motoryzacyjnej. Od sztucznej inteligencji (AI) do robotyki - świat każdego dnia staje się coraz bardziej cyfrowo skoncentrowany, a druk cyfrowy się w tym idealnie odnajduje. Oczekuje się nawet, że to podejście marketingowe będzie nakręcać przemysł samochodowy bardziej niż jakakolwiek inna innowacja. Dzieje się tak, ponieważ  poprzez materiały cyfrowe takie jak zdjęcia wielkoformatowe Szczecin lub wiele innych jesteśmy w stanie bardziej na potrzeby danej osoby i zapewnić jej samochód, części do niego, bądź usługi wysoce dostosowane do indywidualnych potrzeb. Ulepszenia w badaniach nad klientami sprawią, że działania marketingu bezpośredniego będą bardziej intuicyjne.

Istnieje jednak kilka sposobów, w jaki technologia zakłóca tradycyjne metody marketingu bezpośredniego – które w swoich działaniach reklamowych należy wziąć pod uwagę.

Zarządzanie tożsamością - widać oraz większą liczbę urządzeń cyfrowych - to skłania marketingowców do inwestowania w rozwiązania do zarządzania tożsamością jako drogi, za pośrednictwem której klienci mogą być zachęcani do oferty moto wręcz wykładniczo. Dzięki temu też marketingowcowi jest też łatwiej zrozumieć i utrzymać dotychczasowych klientów.

Świat offline i online już nie istnieją - minęły czasy, kiedy klienci byli poza siecią. Dzięki cyklom biznesowym prowadzonym przez całą dobę i osobom, które niosą ze sobą swoje połączenie z siecią, marketingowcy mają więcej czasu na dotarcie do klientów niż kiedykolwiek, co jednak nie zmienia faktu – reklama za pomocą druku cyfrowego będzie nadal zasadna.