Co zrobić prowadząc biznes internetowy by konkurencja mogła Cię cmoknąć?

Ogromna konkurencja to jedno z największych wyzwań, z jakimi muszą zmierzyć się przedsiębiorcy, decydujący się prowadzić biznes internetowy. Skoro przez sieć można dotrzeć do klientów z całego świata, na jednym rynku działać mogą niezliczone ilości firm. Niestety, aby uszczknąć kawałek tortu i zarobków dla siebie, będziesz musiał je pokonać. Co zrobić by konkurencja nie miała z tobą szans?

Są pieniądze, jest i konkurencja

Tam gdzie są pieniądze, tam prędzej czy później pojawi się konkurencja. O ile jeszcze jej tam nie ma. Wydaje się teoretycznie bardzo trudnym zadaniem, znaleźć w Internecie rynek zbytu na którym ktoś już by nie zarabiał. A pokonać konkurencję w e-biznesie jest bardzo trudno. Niestety. Musisz liczyć się z tym, że konkurencja będzie się pojawiać, bo przecież uruchomić stronę internetową, włączyć kampanie reklamowe na Facebooku, Adwords może każdy. Nie zdziw się zatem jeśli będziesz musiał konkurować ze światowymi gigantami z USA czy firmami z Finlandii lub Indii. W Internecie może zarabiać każdy.

Konkurencja nie śpi, jak więc zarabiać

Może się okazać, że na rynku, na którym chcesz działać, już kilka, kilkanaście, kilkadziesiąt, a nawet kilka tysięcy firm oferuje swoje usługi. Wyobraź sobie, że chcesz sprzedawać koszulki męskie przez Internet. Ile takich sklepów możesz znaleźć? Setki, a nawet tysiące. Dlaczego zatem miałbyś wygrać i je pokonać, skoro oni mają już swoich klientów. Przebicie się na pierwszą stronę wyników wyszukiwania Google (to może być główne źródło twoich zarobków) mogłoby zająć nawet lata i być bardzo kosztowne.

Jak pokonać konkurencję w e-biznesie

Nie jest łatwo, nie jest szybko, nie jest tanio pokonać konkurencję, która oferuje podobne produkty czy usługi. Trzeba wpaść na sprytny plan i mieć kilka pomysłów co zrobić by klienci kupowali u Ciebie. Tu dowiesz się jak pokonać konkurencję prowadząc biznes internetowy. Trzeba znaleźć swoją niszę, w której istnieje duże zapotrzebowanie (popyt), ale nie ma odpowiedniej podaży (oferty). I możesz się zdziwić, ale może taka nisza istnieć w bogato obsadzonych rynkach, jak choćby wspomniane
t-shirty. Może, np. nikt nie produkuje t-shirtów z postaciami z modnego serialu czy filmu?!

Walczyć z konkurencją czy odpuścić?

Musisz zdawać sobie sprawę, że walka z konkurencją będzie długofalowa i kosztowna. Nie zawsze opłaci się bić, np. o pierwsze pozycje w Google na frazę „męskie koszulki”, bo zyski z tego będą zbyt małe. Czasami lepiej znaleźć swoją (wspomnianą już) niszę i tam zdominować rynek, przejmując niezaspokojony popyt.