Strona internetowa dla motoryzacji - co powinna zawierać?

Każdy przedsiębiorca wie, że jakość reklamy przekłada się na ilość klientów, co z kolei pomaga w budowaniu własnej bazy zadowolonej klienteli. Ważne, aby pamiętać, że ilość reklam naszego biznesu nie zawsze przekłada się na jej jakość, warto jest więc zastanowić się raczej nad ważnymi elementami, jakie powinna zawierać reklama niż stawiać na jej ilość. Sprawdźmy zatem, jakie elementy powinna posiadać typowa strona internetowa przedsiębiorstwa działającego w branży motoryzacyjnej.

Jakie elementy na stronie internetowej?

Pierwszą i jedną z ważniejszych informacji na stronie www jest nazwa firmy. Ważne jest, aby strona internetowa posiadała dokładną informację dotyczącą profilu działalności. W branży motoryzacyjnej może to być naprawa samochodów, motocykli itd., jednak część firm motoryzacyjnych na polskim rynku ogranicza się do wybranej części usług, świadcząc usługi na przykład napraw samochodów francuskich, konkretnej marki lub jednośladów. Ważne jest więc, aby taka wiadomość była widoczna na stronie internetowej danej firmy. Z tą właśnie informacją wiąże się kolejna ważna informacja, czyli grupa docelowa klientów. Często na stronie internetowej można przeczytać slogan w stylu „witamy wszystkich amatorów japońskiej motoryzacji”, co w jakiś sposób określa grupę docelową oraz w pośredni sposób mówi o profilu działalności. Jeśli oprócz głównego rodzaju działalności, jakimi są chociażby serwisowanie czy sprzedaż samochodów firma świadczy jakieś usługi dodatkowe, takie jak na przykład sprzedaż części czy akcesoriów samochodowych, taka informacja również powinna znaleźć się na stronie internetowej przedsiębiorstwa. Oprócz tych informacji nie może zabraknąć miejsca na takie informacje, jak opinie dotychczasowych klientów, co również jest dodatkową reklamą czy zakres działalności. Chodzi to, aby oprócz samego adresu czy innych danych kontaktowych podać informację, że działa się na terenie danego miasta czy powiatu. Taka informacja będzie świadczyć o pomocy w przypadku odholowania samochodu czy możliwości dodatkowej pomocy w przypadku odwiezienia auta we wskazane miejsce. No i kwestionariusz. Klienci w branży motoryzacyjnej to często amatorzy starych lub rzadkich modeli samochodowych, przez co chcą zadać pytanie o nietypową naprawę lub rzadką część samochodową. Dobrze jest więc umożliwić zadawanie pytań i uzyskiwanie informacji właśnie w taki sposób (przykładowe realizacje stron)

Co również wpływa na reklamę?

Oprócz wspomnianych opinii dotychczasowych klientów warto na stronie internetowej zamieścić informację o dotychczasowych działaniach. W przypadku firmy motoryzacyjnej mogą to być chociażby certyfikaty, dyplomy, potwierdzające podnoszenie kwalifikacji, a także relacje z imprez branżowych. Takie informacje świadczą o dążeniu do rozwoju przedsiębiorstwa, a wymagający klienci zwracają uwagę także na takie informacje o danej firmie. Inspiracją dla każdej firmy mogą być serwisy znanych i cenionych w kraju firm motoryzacyjnych.


Komentarze:

2017.03.29 - Dejmon:
Jak ktoś się interesuje zagadnieniem reklamy i jej wpływu na różne branże to polecam ciekawe materiały dydaktyczne dostępne na stronie Jasminum.pl -  sporo tam fachowej wiedzy z motoryzacji i reklamy.