Billboardy – czy kierowcy w ogóle zwracają na nie uwagę?

Pomiędzy systemami nawigacji, urządzeniami mobilnymi i szeregiem opcji odsłuchu kierowcy są dzisiaj bardziej rozproszeni niż kiedykolwiek. Ale ludzie nadal zauważają billboardy!

Media te są dobrze przygotowane do przyciągania uwagi, nawet w erze cyfrowej. Faktycznie, cyfrowe billboardy to te jeszcze bardziej przyciągające wzrok niż statyczne, ale mimo ich obecności nadal wiele tradycyjnych form marketingu dzięki firmom takim jak https://www.eye-design.net.pl/drukarnia-wielkoformatowa-poznan/ nadal ma się dobrze.

Dlaczego billboardy nadal przyciągają naszą uwagę i co reklamodawcy mogą czerpać z ich ciągłego znaczenia? Czytaj dalej, aby dowiedzieć się co kryje się za tym interesującym zjawiskiem.

Czas w samochodzie = czas dla reklamy

Aby zrozumieć, dlaczego billboardy są nadal zauważane, musisz zrozumieć, ile czasu spędzamy w
naszych pojazdach. Dużo.. Polacy spędzają w swoich samochodach średnio 17 600 minut rocznie. To ponad 293 godziny rocznie. Przeciętny człowiek jeździ od 31,5 do 26,2 kilometrów dziennie, w zależności od sezonu.

Co to wszystko znaczy? Im więcej czasu ludzie spędzają w samochodzie, tym więcej czasu patrzą na otoczenie. To oczywiście oznacza więcej czasu na zauważanie billboardów. Jak możemy być pewni? Zerknijmy na więcej badań.

Ludzie widzą billboardy na drodze

Jedna z firm przeprowadziła ankietę, która wykazała ogromne zaangażowanie w reklamę billboardów. Firma odkryła, że:

Dwie trzecie respondentów stwierdziło, że widziało billboard w ciągu ostatniego miesiąca.
80% widzów billboardowych przez jakiś czas oglądało przekaz reklamowy, a połowa robiła to cały czas.
Nawet osoby korzystające z transportu publicznego zauważyły ​​billboardy wokół siebie, a 66% osób korzystających z autobusów i taksówek powiedziało, że widzieli je w poprzednim miesiącu.

Jest to szczególnie godne uwagi, ponieważ neguje twierdzenie, że ludzie patrzą tylko na telefony, gdy są pasażerami. Ta odpowiedź dowodzi, że nadal wyglądają przez okna.

Oczywiście billboardy przyciągają uwagę. Jest wiele do powiedzenia dla publiczności, która nie może się odwrócić. Kiedy ktoś prowadzi, nie ma innego wyjścia, jak zwrócić uwagę na drogę. Tak nie jest z innymi mediami, takimi jak telewizja czy radio. Możesz robić inne rzeczy podczas oglądania programu telewizyjnego lub słuchania muzyki, np. przeglądania urządzenia mobilnego. Kiedy jedziesz, musisz uważać na drogę – a więc zobaczyć te billboardy.

Dlaczego ludzie zauważają billboardy?

Istnieją trzy główne powody, dla których ludzie zauważają billboardy:

  • Odbiorcy zmonopolizowanni: kierowcy nie mogą ich unikać w trakcie obserwacji
  • Trafność: ludzie są zainteresowani informacjami zawartymi w billboardach
  • Kreatywność: lubią kochają przekaz lub humor przedstawiony na druku wielkoformatowym

Kierowcy w niewoli: nie ma ucieczki od billboardów. Billboardy różnią się od innych mediów, ponieważ nie można ich wyłączyć. Nie masz wyboru, musisz je zauważyć. Możesz zablokować wyskakujące okienka na urządzeniu cyfrowym. Możesz pominąć reklamy w swoim odbiorniku. Możesz płacić za kanały muzyczne bez reklam w radiu satelitarnym. I możesz przerzucić reklamy bezpośrednio w magazynie, ale od tych przy drodze nie ma ucieczki.

[TB]

Dodaj komentarz