Parking jest istotnym elementem systemu transportowego. Pojazdy muszą parkować w każdym miejscu docelowym. Typowy samochód jest zaparkowany przez 23 godziny dziennie i korzysta z kilku miejsc parkingowych każdego tygodnia. Komfort parkowania wpływa na łatwość dotarcia do miejsc docelowych, a zatem wpływa na ogólną dostępność.
Obiekty parkingowe są poważnym kosztem dla społeczeństwa, a konflikty parkowania należą do najczęstszych problemów, z którymi stykają się projektanci, operatorzy, planiści i inni urzędnicy.
Takie problemy można często zdefiniować albo pod względem podaży (dostępnych jest zbyt mało miejsc, ktoś musi zbudować więcej), albo pod względem zarządzania (dostępne urządzenia są wykorzystywane nieefektywnie i powinny być lepiej zarządzane).
Rozwiązanie do zarządzania wydaje się być lepsze niż rozbudowa, ponieważ wspiera strategiczne cele planowania:
-
obniżone koszty rozwoju i większa przystępność
-
więcej kompaktowego, wielomodalnego planowania społecznościowe
-
poprawa elastyczności projektowania
-
tworzenie bardziej funkcjonalnych i atrakcyjnych miejsc dla społeczności
-
możliwość dostosowania do nowych zastosowań i reagowania na nowe wymagania
-
ograniczona nieprzepuszczalna powierzchnia i związane z nią środowisko i estetyka
Zarządzanie parkingami dotyczy polityki i programów, które skutkują bardziej efektywnym wykorzystaniem zasobów parkingowych bez względu na to czy chodzi o mieszkania na sprzedaż Warszawa włochy czy wszelkie inne nieruchomości. Zarządzanie parkowaniem obejmuje kilka specyficznych strategii; w tym tekście opisano tylko przykłady. Odpowiednio zastosowane zarządzanie parkingiem może znacznie zmniejszyć liczbę miejsc parkingowych wymaganych w danej sytuacji, zapewniając różnorodne korzyści ekonomiczne, społeczne i środowiskowe. Po uwzględnieniu wszystkich oddziaływań lepsze zarządzanie jest często najlepszym rozwiązaniem problemów z parkowaniem.
Zasady zarządzania parkingami
Tych kilka ogólnych zasad może pomóc w podjęciu decyzji dotyczącej planowania zarządzania parkingiem na planowanej nieruchomości. Wybór klienta – wszystkie inwestujące w mieszkania osoby powinny mieć możliwość skorzystania z płatnych miejsc do parkowania.
Parkingi powinny obsługiwać wielu użytkowników i miejsca docelowe. Liczy się też ich efektywne wykorzystanie, a obiekty parkingowe powinny być dobrane i zarządzane tak, aby miejsca były często zajmowane. Kolejna kwestia to elastyczność. Plany parkowania powinny uwzględniać niepewność i zmianę. Muszą też nadawać priorytet. Najbardziej pożądane przestrzenie powinny być zarządzane w celu faworyzowania zastosowań o wyższym priorytecie. W miarę możliwości użytkownicy powinni płacić bezpośrednio za korzystanie z parkingów. Należy też podjąć specjalne wysiłki, aby poradzić sobie z zapotrzebowaniem na szczytowe godziny parkowania, uwzględniając też stosunek jakość a ilość. Jakość obiektu parkingowego powinna być uważana za równie ważną jak ilość, w tym estetykę, bezpieczeństwo, dostępność i informacje – a do tego niezbędna jest kompleksowa analiza.