Efektywne zarządzanie nieruchomościami na terenie deweloperskim

Parking jest istotnym elementem systemu transportowego. Pojazdy muszą parkować w każdym miejscu docelowym. Typowy samochód jest zaparkowany przez 23 godziny dziennie i korzysta z kilku miejsc parkingowych każdego tygodnia. Komfort parkowania wpływa na łatwość dotarcia do miejsc docelowych, a zatem wpływa na ogólną dostępność.

Obiekty parkingowe są poważnym kosztem dla społeczeństwa, a konflikty parkowania należą do najczęstszych problemów, z którymi stykają się projektanci, operatorzy, planiści i inni urzędnicy.

Takie problemy można często zdefiniować albo pod względem podaży (dostępnych jest zbyt mało miejsc, ktoś musi zbudować więcej), albo pod względem zarządzania (dostępne urządzenia są wykorzystywane nieefektywnie i powinny być lepiej zarządzane).

Rozwiązanie do zarządzania wydaje się być lepsze niż rozbudowa, ponieważ wspiera strategiczne cele planowania:

  • obniżone koszty rozwoju i większa przystępność

  • więcej kompaktowego, wielomodalnego planowania społecznościowe

  • poprawa elastyczności projektowania

  • tworzenie bardziej funkcjonalnych i atrakcyjnych miejsc dla społeczności

  • możliwość dostosowania do nowych zastosowań i reagowania na nowe wymagania

  • ograniczona nieprzepuszczalna powierzchnia i związane z nią środowisko i estetyka

Zarządzanie parkingami dotyczy polityki i programów, które skutkują bardziej efektywnym wykorzystaniem zasobów parkingowych bez względu na to czy chodzi o mieszkania na sprzedaż Warszawa włochy czy wszelkie inne nieruchomości. Zarządzanie parkowaniem obejmuje kilka specyficznych strategii; w tym tekście opisano tylko przykłady. Odpowiednio zastosowane zarządzanie parkingiem może znacznie zmniejszyć liczbę miejsc parkingowych wymaganych w danej sytuacji, zapewniając różnorodne korzyści ekonomiczne, społeczne i środowiskowe. Po uwzględnieniu wszystkich oddziaływań lepsze zarządzanie jest często najlepszym rozwiązaniem problemów z parkowaniem.

Zasady zarządzania parkingami

Tych kilka ogólnych zasad może pomóc w podjęciu decyzji dotyczącej planowania zarządzania parkingiem na planowanej nieruchomości. Wybór klienta – wszystkie inwestujące w mieszkania osoby powinny mieć możliwość skorzystania z płatnych miejsc do parkowania.

Parkingi powinny obsługiwać wielu użytkowników i miejsca docelowe. Liczy się też ich efektywne wykorzystanie, a obiekty parkingowe powinny być dobrane i zarządzane tak, aby miejsca były często zajmowane. Kolejna kwestia to elastyczność. Plany parkowania powinny uwzględniać niepewność i zmianę. Muszą też nadawać priorytet. Najbardziej pożądane przestrzenie powinny być zarządzane w celu faworyzowania zastosowań o wyższym priorytecie. W miarę możliwości użytkownicy powinni płacić bezpośrednio za korzystanie z parkingów. Należy też podjąć specjalne wysiłki, aby poradzić sobie z zapotrzebowaniem na szczytowe godziny parkowania, uwzględniając też stosunek jakość a ilość. Jakość obiektu parkingowego powinna być uważana za równie ważną jak ilość, w tym estetykę, bezpieczeństwo, dostępność i informacje – a do tego niezbędna jest kompleksowa analiza.

Dodaj komentarz