Jak zaprojektować teczkę ofertową?

Posiadając własną firmę, nawet tą niewielką, w pewnym momencie zawsze zadajemy sobie pytanie – jak skutecznie się reklamować. Oczywiście sposobów jest wiele i dzielimy je na te intensywne i krótkoterminowe (np. promowanie promocji lub konkretnego produktu) lub te mniej intensywne i długofalowe. Do tych drugich na pewno zalicza się teczkę reklamową. Taka forma reklamowania jest bardzo praktyczna – gdyż teczka jest narzędziem bardzo przydatnym i w odróżnieniu od ulotki nie zostanie od razu wyrzucona do kosza. Dlatego bardzo istotne jest co umieścimy na naszej teczce ofertowej i jak będzie ona wyglądała. W celu wyjaśnienia tej kwestii zapraszamy do dalszej części artykułu.

Co powinno znaleźć się na naszej teczce reklamowej?

Na samym początku warto zaznaczyć, że teczka nie musi wcale się wyróżniać i rzucać w oczy. Trzeba zachować tutaj odpowiedni balans, gdyż przejaskrawiona teczka może spowodować efekt odwrotny od oczekiwanego – skutecznie odrzuci od nas potencjalnego klienta. Z tego względu najważniejsze jest, aby na naszej teczce ofertowej znalazły się najistotniejsze informacje – takie jak adres firmy, numer telefonu, logo, hasło reklamowe lub krótki opis zakresu usług. Należy tutaj jednak pamiętać, że nadmiar informacji może również zniechęcać naszych potencjalnych klientów to skuteczne zapamiętania naszej firmy. Dlatego informacje powinny być kluczowe. Same logo i hasło reklamowe powinno być jak najbardziej oryginalne i rzucające się w oko, jednocześnie będąc łatwe do zapamiętania. Warto pamiętać, że na naszej teczce nie powinny pojawić się żadne informacje odnośnie rabatów czy promocji. Może się bowiem okazać, że z czasem nasza promocja zniknie, promocja na teczce dalej będzie kusiła przyszłych klientów. Może to ich skutecznie zniechęcić do korzystania z usług, gdy dowiedzą się o przedawnieniu naszej specjalnej oferty. Poza tym na teczce reklamowej może znaleźć się praktycznie wszystko – tutaj ogranicza nasz już tylko wyobraźnia.

Pamiętajmy o oszczędnościach

Jak wiadomo, pieniądze liczą się wszędzie – nie inaczej jest tutaj. Często mamy ograniczony budżet dlatego staramy się reklamować jak najtaniej. Z tego względu warto dobrze przemyśleć kształt naszej teczki. Korzystając z gotowych wykrojników zdecydowanie obniżamy koszta naszych teczek jak i zyskujemy na czasie. Drugim aspektem oszczędnościowym jest sam materiał teczki. Warto się zastanowić czy potrzebny nam jest tutaj materiał w postaci kartonu. Jako zamiennik możemy użyć kredę matową, co da nam identyczny efekt końcowy a będzie znacznie tańszą opcją. To są główne cechy które powinniśmy dokładnie przemyśleć przy tworzeniu naszej pierwszej teczki reklamowej.

Jak widać, kampania reklamowa w postaci teczki reklamowej wymaga przemyślenia kilku podstawowych kwestii. Jako przydatne narzędzie może wpaść w ręce każdego – dlatego ważne, aby nasze informacje zawarte na teczce były jasne i przystępne dla każdego.

Dodaj komentarz