Koronawirus zamyka fabryki samochodów

 

W miarę rozprzestrzeniania się pandemii koronawirusa na całym świecie, eksperci z praktycznie każdego sektora starają się oszacować żniwo, jakie pociąga za sobą zarówno gospodarka lokalna, jak i globalna. Wydaje się, że każdego dnia pojawia się inna branża, której dotyczy problem, zwiększając całkowity koszt, który – w tym momencie – wciąż pozostaje tajemnicą.
Podczas gdy coraz więcej krajów ogłasza blokady regionalne i ogólnokrajowe, branże podążają za nimi, a europejski przemysł samochodowy wydaje się być następny, ponieważ fabryki niektórych z dzisiejszych największych producentów samochodów zamykają się w związku z rozprzestrzeniającym się kryzysem. Kontynuuj czytanie tego artykułu z wiadomościami Vestle, aby uzyskać najnowsze informacje na temat aktualnego stanu europejskiego przemysłu motoryzacyjnego, w tym aktualizacje dotyczące zamykania fabryk w Polsce i jego skutki.
Producenci samochodów zatrzymują produkcję
Koronavirus okazał się zbyt potężny nawet dla gigantów samochodowych, ponieważ Volkswagen, największy producent samochodów na świecie, ogłosił tymczasowe zamknięcie swoich głównych europejskich fabryk zlokalizowanych w Hiszpanii, Portugalii, Słowacji, Włoszech i Niemczech. Oznacza to, że na razie nie będzie produkcji modeli Volkswagen, Audi, SEAT, Ducati, Porsche i Lamborghini. Kolejny gigant, Fiat Chrysler, odpowiedzialny za takie marki, jak Fiat, Dodge, Jeep, Chrysler i inne, wstrzymał produkcję w kluczowych zakładach we Włoszech i Serbii do co najmniej 27 marca. *
Francuski producent PSA Group, producenci Peugeot, Citroen, Opel i Vauxhall, z fabrykami w całej Europie, wstrzymał produkcje w fabrykach we Francji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Portugalii, Niemczech i na Słowacji również do końca marca. *
I to nie tylko europejskie firmy zamykają fabryki. Amerykański producent samochodów Ford ogłosił tymczasowe zamknięcie zakładu w Walencji w Hiszpani,i po potwierdzeniu trzech przypadków koronawirusa. **
Dwa nazwiska, o których nie wspomnieliśmy, to niemieccy producenci samochodów Daimler (producent Mercedesa) i BMW. Podczas gdy ten pierwszy przełożył swoje coroczne walne zgromadzenie, a drugi przyznał się do poddania kwarantannie 150 pracowników po infekcji w monachijskiej fabryce, obaj prowadzą produkcję zgodnie z harmonogramem. *
Tymczasem w Polsce
Ponieważ w Polsce działa kilka kluczowych fabryk samochodowych, wieści o zamknięciu polskiej fabryki rozprzestrzeniły się szybko. Fiat Chrysler zaprzestał produkcji w zakładzie montażowym FCA Poland SA w Tychach do 10 kwietnia, w miejscu, które zatrudnia blisko 2200 osób, a przede wszystkim produkuje słynny model Fiat 500, który produkuje około 263,176 pojazdów rocznie. Przed zamknięciem fabryka w Tychach produkowała średnio 1040 samochodów dziennie, co może doprowadzić do spadku produkcji około 2, 000 samochodów w trzytygodniowym okresie zamknięcia. *** Ponadto PSA Groupe zamknęła swój zakład w Gliwicach do co najmniej 27 marca. ****
Dlaczego zamknięcia są tak konieczne?
Fakt, że poważny kryzys pandemiczny powoduje spustoszenie na całym świecie, może wydawać się wystarczającym powodem do zamknięcia fabryk zatrudniających tysiące ludzi. Jednak w zamykanych fabrykach w Polsce jest coś więcej. Oprócz ograniczenia liczby infekcji COVID-19 producenci samochodów, tacy jak PSA Groupe, reagują na zakłócenia w łańcuchu dostaw – niektórzy z Chin – a także na spadek popytu na rynkach motoryzacyjnych. ****
Pomimo wstrzymania produkcji samochodów, główni zaangażowani gracze chcą być nadal zajęci, podczas tej całej sytuacji. Przedstawiciel Fiata Chryslera skomentował: „Grupa wykorzysta te przestoje, aby wprowadzić zmiany w protokołach produkcji i kontroli jakości, aby przynieść korzyści naszym klientom i zwiększyć ogólną produktywność.” *
Wpływ
Chociaż mamy nadzieję, że ten artykuł z wiadomościami Vestle był dla Ciebie korzystny, pamiętaj, że obecnie wszystko szybko się zmienia. Jak zawsze dokładamy wszelkich starań, aby dostarczyć Ci najdokładniejszych informacji na temat trwających kryzysów finansowych, takich jak ten spowodowany przez COVID-19. Należy jednak pamiętać, że w tym momencie nikt nie może dokonywać żadnych nawet pozornie dokładnych prognoz. Herbert Diess, dyrektor generalny Volkswagena, podsumował: „Pandemia korony stwarza nam nieznane wyzwania operacyjne i finansowe. Jednocześnie istnieją obawy dotyczące trwałych skutków gospodarczych. ”*
Ryzyko i szansa
W tym samym czasie producenci samochodów zamykają działalność w Europie, Chiny zaczynają wychodzić z kryzysu związanego z koronawirusem, ponieważ chińska produkcja samochodów zaczyna nabierać tempa, a Volkswagen otworzył już większość swoich chińskich fabryk. * To może być dobra wiadomość dla europejskich producentów samochodów, których produkcja hamowana jest przez przerwy w łańcuchu dostaw. Ale niektórzy analitycy przemysłu motoryzacyjnego spekulują, że ten spadek produktywności w połączeniu ze spowolnieniem gospodarczym i wojnami handlowymi prowadzonymi przez Trumpa, może w rzeczywistości postawić europejskich producentów samochodów w gorszej sytuacji i powołując się na Europę, może dać przewagę konkurencyjnym producentom z Azji. Weteran branży, Ferdinand Dudenhoffer, powiedział Fortune: „Azjatyccy producenci samochodów, tacy jak Geely Group, Great Wall i Hyundai-Kia, mają możliwość dalszego rozszerzenia swojej pozycji rynkowej”. W artykule Fortune napisano dalej, że chociaż kilka tygodni utraconej produkcji w Europie może być nadrobionych później, większym problemem jest popyt, który może ostatecznie odbić się na dochodach producenta. *
Podsumowanie
Zostało wiele tygodni, zanim wielu producentów samochodów, o których wspominaliśmy, uruchomi produkcję i nie możemy przewidzieć jak będzie wyglądać branża. Wszystko, co możesz zrobić, to być na bieżąco z jak największą ilością informacji na stronach finansowych lub okazjonalnym artykule prasowym Vestle, i dowiedzieć się, co się dzieje – od polskich funkcji wyłączania fabryk po najnowsze informacje na temat ekonomicznego wpływu COVID- 19
Vestle to coś więcej niż aplikacja do handlu online. Znajdziesz tutaj ponad 800 instrumentów do handlu jako kontrakty różnicowe lub kontrakty CFD, co daje inwestorom możliwość korzystania z ruchów cen w obu kierunkach bez posiadania aktywów bazowych. Zarejestruj się w Vestle i zacznij z bezpłatnymi materiałami edukacyjnymi, a także szkoleniami 1 na 1 z trenerem.
Vestle (znany dawniej jako iFOREX) jest nazwą handlową iCFD Limited, licencjowana i regulowana przez Cypryjski Urząd Securities and Exchange Commision (CYSEC) numer licencji: 143/11. Materiały zawarte w niniejszym dokumencie, zostały stworzone we współpracy z Vestle i nie powinny w żaden sposób być rozumiane, bezpośrednio lub pośrednio, jako porady inwestycyjne, rekomendacje lub sugestie o strategii inwestycyjnej w odniesieniu do instrumentów finansowych, w jakikolwiek sposób. Każde wskazanie dotychczasowych wyników lub symulację wyników z przeszłości w tym dokumencie nie są wyznacznikiem przyszłych wyników. Kontrakty CFD są złożonymi instrumentami i wiążą się z dużym ryzykiem szybkiej utraty środków pieniężnych z powodu dźwigni finansowej. 78.8% rachunków inwestorów detalicznych odnotowuje straty w wyniku handlu kontraktami CFD u niniejszego dostawcy. Zastanów się, czy rozumiesz, jak działają kontrakty CFD, i czy możesz pozwolić sobie na wysokie ryzyko utraty pieniędzy. Pełne zrzeczenie się: https://www.vestle.pl/legal/analysis-disclaimer.html

 

Dodaj komentarz