Marketing drukowany w branży motoryzacyjnej

Ludzie lubią czytać materiały drukowane – nie inaczej, jeśli chodzi o biznes motoryzacyjny. Ostatnie badania wykazały, że ludzie zapamiętują więcej, gdy czytają druk, więc jeśli chcesz przyciągnąć nowych klientów do swojego komisu czy też wypromować swój warsztat samochodowy – też postaw na broszurę biznesową.

Większość z nas była na wystawie lub targach motoryzacyjnych i spotkała się z firmami, o których być może nigdy wcześniej nie słyszeliśmy. Szukamy sposobów identyfikowania się z marką, aby zobaczyć, co robią i jak to robią, mierząc „charakter” ich biznesu. Broszury biznesowe są znakomite w tej kwestii i można je również rozdawać podczas wydarzeń społecznych lub początkowych spotkań z klientami, aby pozostawić trwałe pozytywne wrażenie.

W porównaniu do innych materiałów drukowanych, takich jak ulotki broszura biznesowa wymaga innego podejścia do treści odzwierciedlającej jej zamierzone zastosowanie. Ulotka jest zazwyczaj krótka i zwięzła, jej zadaniem jest zwykle:

  • promować konkretne wydarzenie

  • wprowadzić produkt lub ofertę specjalną

Są one zwykle drukowane w dużych ilościach, aby dać szansę na ich odczytanie przez grupę docelową, stąd warto zainwestować w ekonomiczne rozwiązania druku takie jak http://www.tusze-sklep.pl/hurtownia-atramentow-do-drukarek-orink, by to się opłacało.

Ulotka to bardziej swoistego rodzaju wprowadzenie. Natomiast broszura jest jednak okazją do przedstawienia dogłębnego obrazu i prawdopodobnie będzie to większa inwestycja. Dlatego jeszcze ważniejsze jest, aby umieścić ją przed odpowiednimi osobami, aby upewnić się, że nie jest on tak jednorazowa jak ulotka.

Aby w pełni wykorzystać ten drukowany zasób, mamy jeszcze kilka wskazówek, które pozwolą Ci stworzyć odpowiedni komunikat i uzyskać najlepszy zwrot z Twojego budżetu przeznaczonego na drukowanie.

Dopasuj obraz do przekazu

Brzmi to banalnie, ale kluczowe jest to, aby wszystkie twoje komunikaty marketingowe miały ten sam przekaz. To nie chodzi tylko o twoje logo, motyw firmy, ale też podstawowe zasady i styl. Gigant technologiczny Apple sprzedaje fajne produkty, a ich elegancki, minimalistyczny design odzwierciedla jakość i styl życia na tym samym poziomie, co producenci luksusowych samochodów. Ich marketing drukowany i strona internetowa oczywiście idą w te ślady.

W ostatnich latach banki próbowały złagodzić swój wizerunek, aby wyglądać bardziej przyjaźnie i mniej surowo, więc ich drukowane broszury i materiały sprzedażowe są zgodne z tym podejściem. Są bardziej nieformalni i mniej korporacyjni, próbując sprawić, by ich oferty wyglądały na bardziej dostępne.

Tak samo jeśli chodzi o motoryzację. Kolor odgrywa tak dużą rolę w połączeniu z twoją marką. Tym samym – firma motoryzacyjna nigdy nie wybierze pastelowych kolorów, ponieważ nie są one dopasowane do świata samochodów, podobnie komis słynący ze sprzedaży przyjaznych dla środowiska samochodów wybrałaby kolory ziemi, a nie jaskrawą czerwień. Sprawdź, jak kolor definiuje markę – zanim weźmiesz się za projekt informacji graficznej.

Dodaj komentarz