Nagrody w branży motoryzacyjnej – tego o nich nie wiedziałeś!

Nagrody i samochody od dawna idą ze sobą w parze. Wszyscy widzieliśmy, jak producenci samochodów rozdają nagrody, wyróżniają statuetki jakie otrzymali ostatnio za oferowane modele, aby sprzedawać dzięki temu jeszcze więcej pojazdów. Firmy używają ich do sprawdzania, jak dobre są samochody, crossovery, samochody typu SUV i ciężarówki. Nie brakuje nawet danych na temat tego, że niektórzy kupują dany model samochodu temu, że otrzymał on nagrody.

Należy w tym miejscu podkreślić, iż Chevrolet wcale nie jest jedynym producentem samochodów, który korzysta z nagród przyznawanych w reklamach. Większość producentów samochodów korzysta z nagród, z dumą przyjmuje statuetki z plexi i nie dostarcza zbyt wielu informacji na ich temat.

Często producenci samochodów mówią po prostu, jaką nagrodę wygrał ich pojazd, oraz podają publikację, która przyznała nagrodę. Czasami nawet nie mówią, na czym naprawdę polega nagroda. Czasem prezenter po prostu powie coś w rodzaju „nagroda za zasługę…” wykorzystując reputację danej firmy, aby poprawić opinię ludzi na temat konkretnego pojazdu. Problem polega na tym, że specyfika tych nagród nie jest powszechnie znana, co czyni je mniej lub bardziej bezużytecznymi dla wielu klientów. Ludzie znają nazwy instytucji przyznających nagrody, ale niewielu kupujących auta faktycznie wie, jak firmy oceniają i wybierają samochody do swoich nagród.

Z powodu braku wiedzy na temat tych nagród motoryzacyjnych pomyśleliśmy, że mądrze będzie przyjrzeć się im bliżej, aby ustalić, w jaki sposób samochody są oceniane pod kątem nagród. Przyjrzymy się również, dlaczego firmy przyznają nagrody w ogóle, w jaki sposób je wykorzystują i jakie nagrody, jeśli w ogóle, należy zwrócić uwagę przy zakupie nowego samochodu.

Dlaczego publikacje rozdają nagrody?

Istnieje wiele nowych pojazdów dostępnych do zakupu. Wiele z tych samochodów jest bardzo dobrych w tym, co robią. Przy tak wielu zmiennych w kontekście każdego pojedynczego samochodu, może być trudno odróżnić, co jest rzeczywiście najlepszym samochodem do zakupu. Ranking lub nagradzanie najlepszych samochodów o określonym statusie może pomóc konsumentom w podjęciu jak najlepszej decyzji, jeśli chodzi o zakup samochodu.

Może być łatwo przeczytać dwie recenzje na temat dwóch różnych samochodach i powiedzieć, że oba są bardzo dobre. Weźmy na przykład samochody takie jak Toyota Camry i Honda Accord. Oba mają swoje zalety. Aby wybrać pomiędzy tymi dwoma i ustalić najlepszy samochód, konsument musiałby dokładnie przeczytać obie opinie, a następnie ustalić, co zostało powiedziane o samochodach, stwierdzając które z nich jest rzeczywiście lepsze. To może zająć trochę czasu, a przy stale skracających się czasach uwagi wielu ludzi szuka jasnej i zwięzłej odpowiedzi.

Toyota Camry zdobyła wiele nagród, ale nie jest tak wysoko nagradzana jak Honda Accord. Nagrody z publikacji usprawniają ten proces i wyjaśniają konsumentowi, który samochód jest najlepszy. Np. Przyznając nagrodę Accord, jest oczywiste, że podczas gdy Toyota Camry wciąż była bardzo dobra w testach, nie była tak dobra jak samochód Hondy, i na odwrót, w zależności od opinii wydanej przez wydawnictwo.

Toyota Camry 2021 – czym się wyróżnia?

One Comment on “Nagrody w branży motoryzacyjnej – tego o nich nie wiedziałeś!”

  1. Jak sądzicie, czy pendrive’y reklamowe to dobre rozwiązanie jako drobne upominki dla stałych klientów czy kontrahentów w firmie? Wydaje mi się, że to o wiele lepszy pomysł niż standardowe długopisy albo kalendarze. Na pendrivy-reklamowe.com znalazłem dobrą ofertę pendrive’ów, na których można nadrukować czy wygrawerować logo firmy czy inne elementy identyfikacji wizualnej. A przy okazji na samym pendrive można umieścić sporo informacji. Ma to sens?

Dodaj komentarz