Naprawa skrzyni powershift i nie tylko

Naprawa skrzyni powershift. Czym jest i za co odpowiada skrzynia biegów?

Z pewnością wielu z nas podczas kupna samochodu zastanawia się między innymi jaką skrzynię biegów powinien posiadać nasz nowy nabytek. Skrzynia biegów należy do podstawowych systemów w jakie wyposażony jest pojazd.

Skrzynia biegów to mechanizm, który przekazuje moment obrotowy wytwarzany przez silnik na koła pojazdu w celu dostosowania parametrów silnika do zmieniających się potrzeb. Ten kluczowy element odpowiada za prawidłową eksploatację oraz odpowiednie wykorzystanie mocy silnika. Innymi słowy, daje ona możliwość uzyskiwania optymalnej prędkości obrotowej silnika w zależności od występującego w danym momencie obciążenia i prędkości jazdy.

Do kogo się zwrócić ?

Firma Torimoto – zajmuje się kompleksową naprawą każdego rodzaju skrzyń biegów. Naprawa skrzyni powershift, naprawa skrzyń dsg, czy naprawa skrzyń biegów ZF nie stanowią dla nich problemu, a swoją ofertą zapewniają rzetelną diagnostykę i naprawę w oparciu o najlepsze części.

Typy i naprawa skrzyń biegów

W zależności od typów skrzyń biegów, naprawa różni się formą oraz czasem jej wykonania.

Naprawa skrzyni powershift – tryb jazdy sport oraz tzw. „kickdown” nie został opracowany najlepiej, w związku z czym osoby lubiące szybką jazdę będą musiały wybrać inne konstrukcje. Ten typ skrzyni biegów jest niezwykle wymagający a jego oryginalne części bardzo kosztowne.

Naprawa skrzyń dsg – w skrzyniach tego typu, zmiana biegów polega na przełączeniu odpowiedniego sprzęgła. W skrzyni biegów dsg w odróżnieniu od wielu innych automatów, zastosowano nie tylko zestaw dwóch sprzęgieł, ale również dwumasowe koło zamachowe. Dwumas powinien wytrzymać, w zależności od warunków użytkowania, od 100 do 200 tysięcy kilometrów. Trzeba się liczyć z tym, że będzie droższy w zakupie niż element stosowany w samochodach z przekładnią manualną.

Naprawa skrzyni biegów ZF – ośmiobiegowa skrzynia biegów ZF jest na rynku naprawdę długo, bo po raz pierwszy pojawiła się w 2008 roku i z miejsca zdominowała rynek. Producenci nowych samochodów stawiali na nią naprawdę często i mowa nie o jakimś specyficznym segmencie – na ZF 8HP decydowali się zarówno producenci ciężarówek, luksusowych samochodów, jak i kompaktowych hatchbacków. Naprawa tego typu skrzyni jest najkosztowniejsza, ze względu na to, że technologia jest nowa i można do niej znaleźć niewiele części zamiennych.

Dodaj komentarz