Olej przepracowany – wszystko, co musisz wiedzieć jako właściciel warsztatu samochodowego

Właściciele warsztatów samochodowych mają wiele obowiązków jak przedsiębiorcy. Jednym z nich jest zadbanie o to, aby olej przepracowany był wywożony w odpowiedni sposób. Jest to olej, który zlewany jest z resztek zbiorników w samochodach. Często podczas przeglądu olej w pojemnikach jest wymieniany na nowy. Wtedy pojawia się pytanie, co zrobić z olejem, który właśnie opuścił wnętrze pojazdu?

Odbiór odpadów niebezpiecznych – najważniejsze informacje

Odpady niebezpieczne to wszystko to, co nie podlega recyklingowi, co się nie rozkłada i co musi być zutylizowane, aby nie zagrażało środowisku. Odbiór odpadów niebezpiecznych odbywa się przez profesjonalną i przygotowaną do tego w pełni firmę, której zadaniem jest w sposób profesjonalny zadbać o to, aby odpady trafiły do utylizacji. Firma musi mieć odpowiednie kwalifikacje potwierdzone dokumentami. Także od podpisania umowy powinna i zaczyna się każda współpraca. Warto zapoznać się z cennikiem i warunkami takiego wywozu, a także zadbać o to, by był on regularny, jeśli jest to potrzebne. W przypadku dużych warsztatów ten odpad może powstawać nawet codziennie, wtedy konieczne jest zadbanie o to, żeby przynajmniej raz na dwa tygodnie firmę zjawiała się po nieczystości. W przypadku mniejszych warsztatów nie jest to aż tak istotne.

Umowa z firmą skupującą olej jest istotna także z innego powodu. Jest to prawne zabezpieczenie, które sprawia, że w chwili jakiejkolwiek kontroli przedsiębiorca może wykazać, że w sposób zgodny z prawem pozbywa się odpadów niebezpiecznych.

Skup oleju przepracowanego krok po kroku

Po podpisaniu umowy firma ma obowiązek dostarczyć do warsztatu odpowiednie beczki, które służą do składowania oleju pomiędzy wywózkami. Dzięki temu w sposób bezpieczny dla wszystkich olej czeka na utylizacje. Dopiero kiedy beczki są pełne, przyjeżdża auto, które zabiera beczki i transportuje je do firmy utylizacyjnej. Beczki na olej przepracowany, skup i ostateczny dowóz na utylizację leżą w rękach profesjonalnej firmy, jednak to przedsiębiorca prowadzący warsztat ma za zadanie tę firmę znaleźć, zatrudnić i zlecić jej to zadanie. Teoretycznie w chwili odbioru oleju przedsiębiorca nie ma wpływu na to, co się dzieje z olejem, jednak to wciąż na jego barkach spoczywa to, aby dotarł on o utylizacji.

Odbiór odpadów niebezpiecznych powinien odbywać się regularne, nie powinno doprowadzać się do sytuacji, w której olej przepracowany stoi przez wiele tygodni i czeka na wywóz.

Dodaj komentarz