Pomysł na biznes: serwis urządzeń biurowych z dojazdem do klienta

Szukasz pomysłu na własną firmę? Znasz się dobrze na urządzeniach biurowych, ich funkcjonowaniu i naprawie? Doskonałym rozwiązaniem może być założenie serwisu urządzeń biurowych z dojazdem do klienta. Z pewnością nie trzeba będzie narzekać na brak zleceń.

Urządzenia biurowe to dziś podstawa funkcjonowania każdej firmy, w każdym mieście serwis takich urządzeń jest więc dobrym pomysłem na biznes. Nawet najlepszej klasy sprzęty prędzej czy później ulegają awariom i usterkom, które opóźniają codzienną pracę w firmie i powodują sporo nerwów. Bardzo ważna jest więc ich szybka i sprawna naprawa zrealizowana przez profesjonalną firmę. Serwis drukarek HP oraz innych biurowych urządzeń jest więc miejscem, w którym często poszukuje się ratunku dla swojego sprzętu.

Serwis z dojazdem wygodniejszy niż punkt stacjonarny

Z serwisów urządzeń biurowych korzysta dziś praktycznie każda firma. Tylko największe przedsiębiorstwa mogą sobie bowiem pozwolić na zatrudnienie pracowników, których jedynym zadaniem jest konserwacja i naprawa psujących się drukarek, kserokopiarek oraz innych urządzeń. Dobrym rozwiązaniem jest oferowanie usług z dojazdem do klienta – takie serwisy cieszą się o wiele większym zainteresowaniem niż usługi stacjonarne. Właściciel firmy nie chce bowiem tracić czasu na dowożenie urządzeń do serwisu.

Czasem też urządzenia są na tyle duże, ze ich transport mógłby być bardzo skomplikowany i kosztowny. Naprawa urządzeń na miejscu to najwygodniejsze, ale również najszybsze rozwiązanie. W razie awarii wystarczy zadzwonić po serwisanta, który najszybciej jak to możliwe przyjedzie i usunie usterkę. Dzięki temu przestój w pracy firmy nie powinien być za duży i nie zaburzy codziennego funkcjonowania.

Fachowiec powinien umieć naprawić każdy sprzęt

Aby prowadzić serwis urządzeń biurowych z dojazdem do klienta, warto dysponować szerokimi umiejętnościami i wiedzą na temat sprzętu, a także być na czasie ze wszystkimi rynkowymi nowościami. Zdarzają się bowiem serwisanci, którzy mają doświadczenie w naprawie urządzeń starego typu, a nie bardzo radzą sobie z nowoczesnym sprzętem, który jest mocno zaawansowany technologicznie.

Taki serwisant nie zawsze się sprawdzi, a jego usługi nie są najlepszej jakości. Im większa wiedza i doświadczenie, tym większa szansa, że serwisant poradzi sobie także z mniej popularnymi czy bardzo nowoczesnymi urządzeniami, których nie naprawia na co dzień. Planując stworzenie serwisu urządzeń biurowych warto również dobrze zbadać lokalny rynek, na którym realizowane są tego typu usługi, a następnie zaproponować klientom coś, czego nie daje konkurencja.

Mogą to być konkurencyjne ceny, atrakcyjne rabaty bądź też umowy na świadczenie usług serwisowych, w ramach których serwisant będzie zawsze pod telefonem. To dobre rozwiązanie w przypadku dużych firm, w których na co dzień używanych jest sporo biurowych urządzeń. A co za tym idzie – większe jest ryzyko, że któreś odmówi posłuszeństwa.

2 Comments on “Pomysł na biznes: serwis urządzeń biurowych z dojazdem do klienta”

  1. Pomysł w zasadzie jest ok., warto byłoby jednak nie poprzestawać na samych urządzeniach. Te potrzebują jeszcze eksploatacji, która w zasadzie zużywa się na bieżąco. Można oferować np. tonery Activejet lub innych firm przy okazji. Wtedy klienci będą mieli częstrzy kontakt z firmą, a serwis drukarek może działać niezależnie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *