Ciągła przydatność pracowników – czy testy osobowości są w tym pomocne?

Ocena psychologiczna wnosi ważną informację do zrozumienia indywidualnych cech i możliwości poprzez gromadzenie, integrację i interpretację informacji o osobie. Informacje takie są uzyskiwane za pomocą różnych metod i środków, a odpowiednie źródła są określone przez konkretne cele oceny. Źródła informacji mogą obejmować testy osobowości i testy psychologiczne – jednak te dostępne na https://hr24.com.pl/są jednak stosowane nie tylko podczas procesu rekrutacji.

Niektóre firmy używają tych testów do monitorowania ciągłości przydatności pracowników, którzy pracują od dłuższego czasu, wtedy są to tak zwane testy osobowości w pracy i testy psychologiczne w pracy.

Porozumienia między wieloma pomiarami i źródłami, a także rozbieżne informacje, pozwalają na pełniejsze zrozumienie ocenianej osoby, ostatecznie prowadząc do dokładniejszych i odpowiednich wniosków.

Zatrudnianie nowych pracowników jest kluczową częścią każdej firmy. Jednak w przypadku małych i średnich firm błędy mogą być szczególnie kosztowne. Wiele firm zaczęło włączać testy psychologiczne do procesu rekrutacji, aby zmniejszyć ryzyko popełnienia błędu przy rekrutacji.

Ale jaką rolę powinny odgrywać te testy przy zatrudnianiu kluczowych menedżerów?

Istnieje szereg cech, które przyczyniają się do sukcesu kluczowego kierownika. Z pewnością dyrektor wykonawczy musi mieć doświadczenie i umiejętności do wykonywania pracy. Ale dopasowanie do kultury firmy może być równie ważne dla ich sukcesu, szczególnie w mniejszej organizacji.

Za pomocą testu psychologicznego można poprowadzić menedżerów ds. Zatrudnienia do typów osobowości, które byłyby bardziej prawdopodobne w firmie. Może również zmniejszyć niespodzianki przy zatrudnianiu kluczowych osób. Ustrukturyzowane podejście do testów psychologicznych w procesie oceny kandydata może dać wgląd w to:

  • jak dobrze kandydat pasuje do kultury
  • jak będzie się rozwijał w firmie.

Testy te mogą również wskazywać obszary, o których firma musi pamiętać, zatrudniając potencjalnego kierownika. Posiadanie obiektywnego i profesjonalnego wspólnego mianownika w procesie rekrutacji może również pomóc w wyeliminowaniu rozbieżności w doświadczeniu i poziomie umiejętności wśród menedżerów ds. rekrutacji.

Testy osobowości służą do określania rodzaju osobowości, wartości, zainteresowań i umiejętności. Mogą być prostą oceną typu dyrektora lub mogą być bardziej szczegółowo wykorzystane do określenia „zdolności emocjonalnych” na danym stanowisku.

Niektóre testy osobowości mogą pomóc Ci odpowiedzieć na pytania:

  • Który typ osobowości najlepiej pasuje do pracy i firmy?
  • Czy cechy osobowości kandydata pozwolą mu wzrastać w organizacji?
  • Czy kandydat ma wystarczającą „inteligencję emocjonalną”, aby skutecznie pracować w naszej firmie?

Testy psychologiczne mogą dostarczyć ważnych informacji o potencjalnych kandydatach. Nie wyeliminują całkowicie „złych pracowników”, ale jeśli testy zapobiegną choćby jednemu złemu zatrudnieniu, może być to opłacalne. Jeden zły wynajem może kosztować pieniądze firmy pod względem kosztów wynajmu, wynagrodzenia, świadczeń i kosztów rozwiązania umowy.

[tb]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *