Salon samochodowy na lokalnym rynku – jak dobra strona, SEO i inne e-działania mogą pomóc?

Najlepsze witryny dealerów samochodowych ładują się szybko, są łatwe w nawigacji i mają możliwość wyświetlania pełnych zasobów reklamowych. Większość dealerów koncentruje się na:

  • lokalnym ruchu w sieci wyszukiwania,
  • konwertowaniu potencjalnych klientów,
  • integracji z mediami społecznościowymi.

Rzućmy okiem na składniki udanej strony dealera samochodowego.

Jest bardzo ważne, aby każda lokalna firma, w tym witryny sprzedawcy samochodów, miała kompletny wpis w Miejscach Google. Ta lista zawiera zazwyczaj godziny pracy, szczegółowy opis i zdjęcia. Właściciele mogą zgłaszać roszczenia do swojego wpisu za pośrednictwem telefonu lub weryfikacji karty pocztowej od Google. Klienci mogą również zostawić opinie o firmie na stronie. Powodem, dla którego ta aukcja jest tak ważna, jest to, że ma ona potencjał do rangowania dość wysoko w wyszukiwarkach, jeśli jest odpowiednio zoptymalizowana.

Lokalne SEO jest koniecznością

Ponieważ dealerzy samochodowi są lokalnymi firmami, koncentrują się głównie na pozyskiwaniu ruchu od mieszkańców, którzy są zainteresowani zakupem pojazdu. Na przykład dealer Forda z Krakowa może chcieć zoptymalizować warunki takie jak „Ford Warszawa”, ” Warszawa Ford salon samochodowy” i tak dalej zamiast tylko „Ford samochody na sprzedaż”, ponieważ ten ostatni jest bardzo szerokim terminem i nie doprowadzi do sprzedaży dla tego konkretnego sprzedawcy. Budowanie linków przychodzących dla wyszukiwania lokalnego może obejmować przesyłanie do katalogów kierowanych geograficznie i katalogów biznesowych. Konkurencja wydaje się być znacznie sztywniejsza w większych miastach niż w mniejszych miastach i na obszarach wiejskich.

Łatwe nawigowanie

Większość dealerów zazwyczaj wymienia ich używane i nowe zasoby na swoich stronach. Zapasy można zazwyczaj uporządkować według ceny, marki, modelu, stanu, rodzaju i przebiegu, co jednak warto uwzględnić już wtedy gdy projektant zabiera się za tworzenie stron Warszawa. Większość samochodów jest wyposażona w szczegółowe galerie zdjęć z zewnątrz i wnętrza.

Przechwytywanie potencjalnych klientów

Celem większości witryn dealerskich jest ostatecznie zamknięcie sprzedaży. Większość witryn wyświetla widżet lub formularz, który pozwala zainteresowanym potencjalnym kupującym na wprowadzenie swoich danych kontaktowych w celu uzyskania dalszej pomocy. Zaletą leadów jest to, że ułatwiają obliczanie zwrotu z inwestycji; można śledzić, ile potencjalnych szans doprowadzi ostatecznie do zakupu.

Promocje na usługi i naprawy

Większość dealerów ma również sekcję, w której mogą oni wymieniać kupony. Na przykład dealer Forda może oferować zniżki na usługi i naprawy Forda. Może to być świetny sposób na utrzymywanie kontaktu z istniejącymi klientami i budowanie relacji z nowymi potencjalnymi klientami.

Integracja z mediami społecznościowymi

Większość dealerów korzysta z mediów społecznościowych będzie też mieć konto na Twitterze, na Facebooku i marketing prowadzony w serwisie Youtube. Oficjalne strony mogą zawierać linki do profili w mediach społecznościowych.

Agencja interaktywna 4dl.pl

Dodaj komentarz