SEO dla szkoły nauki jazdy – 5 podstawowych wskazówek

Każda szkoła nauki jazdy powinna to wiedzieć, że sekretem pozyskiwania większej liczby odwiedzających (i klientów) na swojej stronie internetowej jest wiedza, jak je przyciągnąć. To jest właśnie to, o co chodzi w Search Engine Optimization – zwanej także SEO. Ale nie rozpaczaj! Nie musisz być tech-znawcą żeby móc czerpać korzyścu z SEO dla swojego lokalnego biznesu. Tutaj podamy kilka przydatnych wskazówek, które możesz teraz wykorzystać, aby zacząć zwiększać zasięg swojej szkoły nauki jazdy na lokalnym rynku.

1. Dowiedz się, skąd pochodzi Twój bieżący ruch

Zanim zaczniesz wprowadzać zmiany na swojej witrynie lub w ramach strategii marketingowej, musisz najpierw wiedzieć, w jaki sposób ludzie znajdują Twoją witrynę. Szybki podgląd Twojej analityki pokazuje kilka ważnych rzeczy:

  • Słowa kluczowe, których ludzie używają, aby Cię znaleźć,

  • Z jakich stron klikają, aby wylądować na Twojej witrynie,

  • Które strony w Twojej witrynie najczęściej odwiedzają.

Wszystko to przydaje się w realizacji strategii SEO.

2. Wybieraj słowa kluczowe ostrożnie

Mówiąc o słowach kluczowych, ważne jest, aby zidentyfikować te, które chcesz skierować do Ciebie. Prawdopodobnie obejmują one produkty, które oferujesz, np. „szkoła nauki jazdy”, a jeśli prowadzisz lokalną firmę, będą one musiały zawierać nazwę Twojego miasta, np. „szkoła nauki jazdy kraków”

Musisz przeprowadzić trochę badań dotyczących słów kluczowych, aby zawęzić listę do słów kluczowych, których szukają docelowi odbiorcy, a następnie zaimplementować je na każdej stronie witryny.

3. Używaj tych słów – tylko w sposób naturalny!

Sądzę, że minęły czasy napychania słów kluczowych wszędzie gdzie się da, ale uwaga: nie umieszczaj zbyt wielu słów kluczowych. Powinieneś być w stanie odczytać twoją internetową na głos i nie mieć wrażenia, jakby to napisał robot.

4. Używaj tytułów i opisów pasujących pod SEO

pozycjonowanie stron WarszawaJeśli nie zarządzasz swoją witryną lub blogiem, nie martw się o to, ale jeśli tak, upewnij się, że wypełniasz tytuły i opisy dla każdej strony, ponieważ jest to widoczne w wynikach wyszukiwania. To właśnie pomaga użytkownikom w szybkim odpowiedzi na to, czy dana witryna zapewnia to, czego szukają.

Zatem dbaj o to, Twoja strona i blog jasno wskazywało na to, że jej gość ma do czynienia ze szkołą nauki jazdy.

5. Używaj SEO na swoim blogu

Twoja strona internetowa z ofertą szkoły nauki jazdy to nie jedyne miejsce, które potrzebuje SEO. Twój blog jest jeszcze łatwiejszy do optymalizacji pod kątem SEO, ponieważ tworzysz pakiet treści, z których każda koncentruje się wokół jednej koncepcji (miasta oraz słów kluczowych!). Użyj tych słów kluczowych, ale ogranicz każdy post do 1-2, aby uniknąć przeciążenia.

Zapamiętaj też wcześniejszą wskazówkę na temat tytułów i opisów. Dzisiaj można też skorzystać z wielu przydatnych wtyczek, które ułatwiają dodawanie tych danych do każdego postu.

Uwaga na koniec: jeśli, patrząc na analitykę witryny, zobaczysz, że strona dotycząca oferty ma najmniejszy ruch w Twojej witrynie, sprawdź, co się tam dzieje. Możesz także skorzystać z pomocy specjalistów, takich jak: http://efectownia.pl/pozycjonowanie-stron/

Dodaj komentarz