Stołowanie się na trasie – jak to zrobić pysznie i zdrowo?

Restauracje, sklepy spożywcze oraz lokale typu fast-food oferują wiele opcji podczas jedzenia poza domem. Ale też mogą ułatwiać jedzenie lub picie zbyt wielu kalorii. Większe porcje mogą również zwiększyć spożycie tłuszczów nasyconych, sodu i cukrów dodanych.

Pomyśl o sposobach dokonywania zdrowszych wyborów podczas jedzenia żywności poza domem decydując się na rozwiązania takie jak http://www.szkutnia.waw.pl/pl/przyjecia_okolicznosciowe/. Warto też przemyśleć niżej wymienione propozycje w menu.

Za każdym razem, gdy znajdziesz się w trasie, prawdopodobnie będziesz miał dziesiątki niesamowitych restauracji, które akurat były nieco ukryte przy autostradzie. Pomyśl o wszystkich pączkach, ciastach, gorącym kurczaku i zielonym sosie chili, które przegapiłeś.

Zwykle, kiedy zatrzymujesz się w lokalnym miejscu do jedzenia, na swoim talerzu znajdziesz coś więcej niż coś pysznego. Warto tego spróbować, ale nie wolno też przesadzać. Ponadto Internet znacznie ułatwił sprawę. W rzeczywistości, znalezienie dzisiaj dobrego jedzenia na trasie nie powinno stanowić dla nikogo żadnego problemu. Dlatego, zanim wyjdziesz, poświęć trochę czasu na zapoznanie się z regionalnymi specjałami, gdziekolwiek się wybierasz. Często ci, którzy w danym miejscy na trasie mieszkają, nie zdają sobie sprawy, że posiadana na tym terenie specjalność jest rzeczywiście wyjątkowa. Niektóre miejsce są oczywiste, ale znacznie więcej jest mniej znanych ale dobrze karmiących lokali i bardzo łatwo je przegapić. Zatem szukając dobrego miejsca na trasie przede wszystkim zwracaj uwagę na takie regionalne specjały, ale nie przesadź – a w tym pomogą Ci niżej wymienione wskazówki.

Rozważ napoje

Wybierz wodę, beztłuszczowe lub niskotłuszczowe mleko, niesłodzoną herbatę i inne napoje bez dodatku cukru, aby uzupełnić posiłek.

Sałatka

Rozpocznij posiłek od sałatki zapakowanej w warzywa, aby szybciej poczuć się pojedzonym. Poproś o dressing – ale użyj go w niewielkiej jego ilości.

Danie główne

Podziel główne danie między rodziną a przyjaciółmi. Poproś o małe talerze dla wszystkich przy

stole. Zamów przystawkę lub porcję wielkości przystawki zamiast zwykłej przystawki. Są zazwyczaj podawane na mniejszych talerzach i w mniejszych ilościach.

Spakuj przekąskę

Spakuj owoce, pokrojone warzywa, niskotłuszczowy ser lub niesolone orzechy do jedzenia podczas podróży samochodowych lub długich dojazdów. Nie ma potrzeby zatrzymywania się na inne jedzenie, gdy te przekąski są gotowe do spożycia.

Napełnij swój talerz warzywami i owocami

Frytki, kebaby lub wegetariańskie menu zazwyczaj zawierają więcej warzyw. Wybierz owoce jako przystawkę lub deser.

Porównaj kalorie, tłuszcz i sód

Wiele menu zawiera teraz informacje o wartościach odżywczych. Szukaj produktów o niższej zawartości kalorii, tłuszczów nasyconych i sodu. Sprawdź w wybranej restauracji, czy nie widzisz ich w menu. Pamiętaj też, że dania na parze, grillowane lub pieczone mają mniej kalorii niż potrawy smażone na oleju lub gotowane na maśle. Przy wyborze kanapek, hamburgerów lub dań głównych zamów 100% pieczywo pełnoziarniste, bułki i makaron.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *