Awaria samochodu podczas wyjazdu służbowego – jak się ratować?

Wyjazdy służbowe są na porządku dziennym w coraz większej ilości firm. Kiedyś podróżowali przede wszystkim właściciele firm, dziś o wiele częściej w podróż wysyłani są przedstawiciele firm oraz inni pracownicy. Większość pracowników w trakcie wyjazdów służbowych korzysta z firmowych samochodów. Tylko co robić, kiedy w trakcie podróży przydarzy nam się awaria? Jak się ratować?

Awaria samochodu podczas podróży to koszmar każdego kierowcy. Sytuacja jest jeszcze bardziej stresujący, gdy mamy do czynienia z samochodem firmowym. Zamiast myśleć o spotkaniu z kontrahentami lub o tym, jakie bieszczady atrakcje turystyczne ma do zaoferowania, to musimy zastanawiać się, jak poradzić sobie z awarią. Z pewnością zajmie nam to sporo czasu i będzie skutkowało tym, że nie uda nam się dotrzeć do miejsca docelowego i nie zrealizujemy zadań, których oczekiwał od nas szef. Co więcej, awaria samochodu, wiąże się też się z wydatkami, którymi zostanie obarczony nasz pracodawca, a to może mu się nie spodobać. Jak więc uporać się z tym problemem?

Telefon do przyjaciela

Wielu z nas, w pierwszej kolejności sięga po telefon i dzwoni do kogoś z rodziny lub przyjaciół. Czy to jednak dobry pomysł? Jeśli awaria spotkała nas w niedalekiej odległości od siedziby firmy lub naszego miejsca zamieszkania, to jak najbardziej przyjaciel może udzielić nam odpowiedniego wsparcia w tych stresujących chwilach. Nawet jeśli nie będzie w stanie pomóc nam w odholowaniu zepsutego pojazdu na firmowy parking, to podsunie nam pomysł, co daje robić z tym fantem. W przypadkach, gdy dzieli nas już duży dystans od domu, czy firmy, przyjaciel nam raczej nie będzie w stanie za bardzo pomóc.

Kontakt z firmą

Co więc robić? Mając awarię w czasie podróży samochodem służbowym, w pierwszej kolejności powinniśmy się skontaktować z właścicielem firmy lub osobą, która odpowiada za obsługę i sprawność pojazdów. To oni powinni udzielić nam wskazówek, ewentualnie skontaktować się z ubezpieczalnią i podesłać pomoc. Jeśli już nie raz mieliśmy na drodze awarię firmowego samochodu i mamy namiary na ubezpieczalnię, to możemy samodzielnie zadzwonić i poprosić o natychmiastową pomoc. To dobre rozwiązanie, bo jeśli nie chcemy zawieść zaufania kontrahentów, powinniśmy postarać się, by wszelkie usterki, jak najszybciej wyeliminować.

Wezwanie pomocy drogowej

Jeśli żadne z powyższych rozwiązań nie przyniesie nam rezultatów, warto zadzwonić po najbliższą pomoc drogową. Aby przyśpieszyć realizację usługi, warto mieć pod ręką namiary na fachową pomoc drogową, która przyda się w sytuacjach, gdy samochód odmówi nam posłuszeństwa. Wśród specjalistycznych firm, warto wybierać takie, które prowadzą działalność na terenie całego kraju i mają kilka oddziałów, bo nawet jeśli znajdziemy się w Bieszczadach, Gdańsku, Warszawie, czy też w innym regionie Polski, pomoc będzie w stanie szybko do nas dotrzeć, a następnie odholują auto do warsztatu samochodowego w celu usunięcia usterki.

Dodaj komentarz