Komiks w marketingu – to działa!

Kiedy ostatnio widziałeś reklamę zawierającą co najmniej jeden obraz? Są szanse, że widziałeś już kilka dzisiaj. Wszyscy marketerzy wiedzą, że obrazy są integralną częścią tworzenia treści, które zachwycą naszych odbiorców. Dlaczego więc wszyscy marnujemy czas na tworzenie tego samego rodzaju treści wizualnych, co konkurencja? Jeśli chcesz, aby Twoja marka była nieco bardziej eksperymentalna i chcesz zaryzykować, rozważ wdrożenie komiksowej kampanii marketingowej – to działa!

Tak, mowa o komiksach! Warto więc się zastanawiać, jak marki mogą częściej wykorzystywać kreatywne treści wizualne w swoich kampaniach. Oczywiście narzędzia, takie jak infografiki i inne formy grafiki społecznościowej, które pomagają zilustrować części tych wiadomości, ale czy te formy naprawdę działają?

Dlaczego komiksy marketingowe idealnie pasują do kampanii treści?

Pomyśl o artystach komiksowych jako urodzonych gawędziarzach. Wprowadzają postacie i, w zależności od długości pracy – prowadzą widzów wzdłuż narracji, przechodząc od wznoszącej się akcji, przez punkt kulminacyjny, do opadającej akcji – w zaledwie kilku krótkich scenach. Tak właśnie działa komiks reklamowy. Jednak w przeciwieństwie do treści pisanych, komiksy muszą opowiedzieć tę historię zwięźle. Nie ma miejsca na dodatkowe słowa lub obrazy. Dostajesz tylko kilka obrazków, aby przedstawić swoje pomysły. Ta ograniczona przestrzeń oznacza, że każdy punkt musi w jakiś sposób poruszyć publiczność – czy to do śmiechu, czy do introspekcji. Komiksy to narzędzia, dzięki którym widzowie mogą się zatrzymać na chwilę i pomyśleć. Chcesz, aby zatrzymali się na chwilę i zwrócili uwagę na każdy obraz i na to, jak wszystkie współpracują ze sobą, tworząc przesłanie, które chcesz przedstawić.

Nie oszukuj się, myśląc, że komiksy marketingowe mogą być używane tylko przez młodzieżowe marki. Tylko dlatego, że są dowcipne, a czasem zabawne, nie oznacza, że mniej przyciągają czyjąś uwagę. Klienci zamawiający komiksy prowadzą firmy nawet w ramach bardziej tradycyjnych poważnych nisz, takich jak firma technologiczna B2B.

Podobnie jak marketerzy treści czerpią korzyści z włączenia grafików cyfrowych, filmowców i profesjonalnej fotografii do swojej strategii treści wizualnych, twórcy komiksów mają pewien zestaw umiejętności technicznych, które pozwalają im tworzyć doskonałe treści dla określonego medium. Ta wizualna reprezentacja buduje ludzką więź w sposób, w jaki większy zbiór tekstu zawierającego tylko słowa może nie być w stanie.

Gdzie w ogóle zaczyna się kampania komiksowa?

Czy zastanawiasz się nad podjęciem ryzyka z nową zawartością wizualną, ale po prostu nie wiesz, od czego zacząć? Zespoły zajmujące się marketingiem treści powinny zastosować formułę, która da autorowi komiksów wytyczne, dzięki którym artysta będzie mógł dokładniej zrozumieć, czego strategiczny zespół szuka w zleceniu. To jest absolutna podwalina pod udaną współpracę, dzięki której będziesz miał szansę wykorzystać pełen potencjał komiksu zgodnie z założonymi celami marki.

Dodaj komentarz