Co obejmuje podstawowa logistyka dystrybucji towarów?

Logistyka dystrybucji zapewnia, że ​​wyprodukowany towar dociera do klienta szybko i niezawodnie. Logistyka dystrybucji obejmuje zadania planowania, sterowanie i wszystkie procesy dotyczące przepływu towarów i informacji między przedsiębiorstwami produkcyjnymi a klientami.

Logistyka dystrybucji (znana również jako logistyka transportu lub logistyka sprzedaży) jest łącznikiem między produkcją a rynkiem. Obszar obejmuje wszystkie procesy związane z dystrybucją towarów – od firm produkcyjnych, przez firmy transportowe takie jak https://www.mw-spedition.com/firma-transportowa/ po klientów. Klientami są klienci końcowi, dystrybutorzy lub przetwórcy. Mówiąc konkretnie, logistyka dystrybucji obejmuje:

• przeładunek towarów,
• transport,
• tymczasowe składowanie.

To sprawia, że ​​temat jest centralnym elementem dodatkowej logistyki i ściśle wiąże go z technologią pakowania (w końcu opakowanie musi być dostosowane do wymagań transportowych, aby móc bezpiecznie dostarczyć produkt). Informacje, procesy decyzyjne i kontrolne o zrównoważonej strukturze są niezbędne do wdrożenia skutecznej logistyki transportu.

Zautomatyzowane magazyny drobnych części oferują możliwość przechowywania artykułów w sposób oszczędzający miejsce.

Cele logistyki dystrybucji

Właściwe przedmioty muszą być dostępne dla klientów we właściwej ilości, we właściwym czasie, wraz z właściwymi informacjami, we właściwych kosztach, we właściwym miejscu i we właściwej jakości. Logistycy zajmujący się dystrybucją zasadniczo dążą do trzech celów:

1. Dostępność: Muszą zawsze zapewniać klientom dostęp do wystarczającej ilości produktów. Klienci powinni móc otrzymać towar szybko i bez większego wysiłku.

2. Minimalizacja kosztów: Wysokie wymagania jakościowe producentów wymagają od logistyków sprzedaży, aby koszty wysyłki i dostawy były jak najniższe. Konkretnie chodzi o zmniejszenie kosztów związanych z transportem, magazynowaniem, brakami i realizacją zamówień. Jednocześnie jednak firma transportowa musi starać się o to, aby dostawa była możliwie szybsza, bardziej energooszczędna i bardziej przyjazna dla środowiska.

3. Wpływ: logistycy zajmujący się dystrybucją chcą mieć jak największy wpływ na przykład na marketing swoich produktów. Chodzi o udzielenie odpowiedzi na pytania „W jaki sposób moje produkty są umieszczane na półce sprzedażowej?” oraz „Jak wyróżnić się na tle konkurencji prezentacją swoich towarów?”.

Logistycy ds. Sprzedaży muszą również zoptymalizować swoje usługi logistyczne: niezawodność dostaw, elastyczność dostaw, czas dostawy i stan dostawy powinny spełniać wysokie wymagania jakościowe. Dopiero wtedy klienci na końcu łańcucha dostaw są zadowoleni i ponownie skorzystają z usługi.

Logistyka transportu bezpośredniego i pośredniego

Jednym z najważniejszych aspektów taktycznych dla logistyków sprzedaży jest sposób, w jaki powinna odbywać się wysyłka. Firmy mają do wyboru różne warianty w tym zakresie i muszą zdecydować, który w ich przypadku będzie lepiej opłacalny.

Dodaj komentarz