Prezenty korporacyjne – to ma znaczenie w każdej branży!

Prezenty korporacyjne są powszechnie uważane za skuteczny sposób wzmacniania relacji korporacyjnych i budowania dobrej woli. Menedżerowie ds. Marketingu firm nalezą do głównych decydentów w podejmowaniu decyzji, czy istnieje potrzeba korzystania z prezentów i zachęt firmowych takich jak zestawy świąteczne z https://fabulosa.pl. Głównymi odbiorcami tych prezentów i zachęt są obecni i potencjalni klienci. Większość przedsiębiorców woli używać spersonalizowanych upominków z logo firmy. W przeszłości najpopularniejszymi prezentami były porcelana i kryształ, a obecnie najczęściej używane są przedmioty na biurku. Jednak w przyszłości zdecydowanie preferuje się gościnność korporacyjną.

Głównym celem wykorzystania prezentów i zachęt firmowych jest:

  • promowanie wizerunku firmy

  • wzbudzanie dobrej woli.

Firmy uważają, że najważniejszy moment na wykorzystanie prezentów przypada na uruchomienie nowej usługi oraz w okresie świąteczno-noworocznym. Jeśli chodzi o koszt upominków, sporo firm opłaca takie oferty ze swojego budżetu marketingowego, a inni ze specjalnych budżetów promocyjnych.

Większość firm kupuje różne prezenty o różnej wartości, aby zaspokoić różne potrzeby.

Uważają, że prezenty i zachęty zawsze osiągały zamierzone cele i w związku z tym oczekują, że wydatki na prezenty biznesowe pozostaną takie same w przyszłości. Widać w tym wszystkim ważną rolę, jaką upominki i zachęty odgrywają w komunikacji marketingowej. Badane firmy uważają, że prezenty firmowe mogą znacznie pomóc w ich strategii komunikacji marketingowej. Jednak kluczem do skutecznego wykorzystania prezentów jest upewnienie się, że:

  • stanowią one wartość dodaną do ich oferty usług,

  • poprawiają wizerunek firmy,

  • tworzą dobrą wolę.

Firmy, które używają prezentów korporacyjnych, powinny używać ich w koordynacji z innymi narzędziami w komunikacji marketingowej i powinny mieć dobrze zdefiniowany cel ich wykorzystania oraz zapewnić, że są one właściwie ukierunkowane, kreatywne i etycznie odpowiedzialne.

Konieczne są do wykonania badania w celu zbadania roli i skuteczności prezentów korporacyjnych i zachęt z perspektywy odbiorcy, ponieważ jest bardzo mało publikacji naukowych w tym temacie. W szczególności należy ustalić, czy upominki firmowe są jedynie narzędziem taktycznym w komunikacji marketingowej, czy też mogą odgrywać ważniejszą rolę w rozwijaniu i utrzymywaniu długoterminowych relacji biznesowych zarówno z klientami, pracownikami, jak i innymi interesariuszami. Badanie które zostało przeprowadzone w jednej branży na niewielkiej próbie nie jest jeszcze wystarczającym dowodem na określenie tego wszystkiego na pewno, dlatego należy zachować ostrożność, gdy wyniki są uogólniane. Interesujące byłoby przeprowadzenie podobnego badania w różnych sektorach i branżach, aby dowiedzieć się, czy istnieje znacząca różnica między sektorami lub przedsiębiorstwami różnej wielkości pod względem zachowań związanych z wręczaniem prezentów biznesowych. To naprawdę ma wielkie znaczenie dla przyszłości biznesu i trzeba to uwzględnić i wziąć pod uwagę.

Dodaj komentarz