Marketing szeptany i Link Building? Wykorzystywać je osobno czy stworzyć hybrydę? Sprawdź, czym są te sposoby marketingu!

Dwie podobne formy marketingu, jakim są marketing szeptany i link building działają na zupełnie innych zasadach i mają zupełnie inne cele. Podobną postać wpisów umieszczanych w sieci możemy jednak wykorzystać i połączyć je maksymalizując zyski oraz minimalizując koszty. Wiele osób używa tych dwóch sposobów promocji niezależnie lub wybiórczo. Choć każdy z nich ma inne przeznaczenie, możemy przy ich pomocy odnieść wiele korzyści. Czym są zatem link building i marketing szeptany? Jak działają? Jak stworzyć korzystną hybrydę tych dwóch form marketingu? Odpowiedzi prezentujemy poniżej.

Link Building

Link Building to tzw. linkowanie, czyli umieszczanie linków pozycjonujących do naszej strony w różnych miejscach w sieci. Mają one formę krótkiego wpisu o naszej marce czy produkcie i zawierają link do naszej witryny. Publikowane są najczęściej na forach internetowych czy blogach, które posiadają atrybut dofollow i odpowiednią renomę. LinkBuidling jest elementem pozycjonowania, czyli sprawiania, aby nasza strona znajdowała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Google ocenia przydatność naszej strony m. in. na podstawie tego, ile stron w internecie “poleca” naszą witrynę i umieszcza linki do niej. Im więcej zatem linków w sieci umieścimy na lepszych jakościowo stronach, tym lepszy efekt pozycjonowania. Strony internetowe, na których publikowane są wpisy, dobierane są na podstawie popularności czy prestiżu oraz innych parametrów — ważnych dla Google. Na efekt link buildingu wpływa jakość strony, na której publikujemy wpisy, ilość linków, atrybuty strony dofollow/nofollow oraz regularność. Choć na stronach typu nofollow nie odniesiemy wymiernej korzyści i nie otrzymamy “części mocy” strony, to pracownicy Google otwarcie nas informują, że publikowanie wpisów na takich stronach podnosi np. zaufanie i wiarygodność naszej witryny w oczach Google, które ma pewność, że nie umieszczamy linków masowo, specjalnie i jedynie na stronach dofollow.

Link Building wykonuje się wtedy, gdy zależy nam na pozycjonowaniu naszej witryny. Mogą wykonywać go zarówno duże firmy, małe marki czy osoby prywatne. Możemy też wpisy link buildingowe publikować i tworzyć samodzielnie lub zlecić to zadanie agencjom marketingowym, które licznie oferują taką usługę. Sam link building jest prosty w wykonaniu, skuteczny i daje wiele w podnoszeniu rankingu naszej witryny. Ciekawe pakiety linkowania znajdziesz na https://jazzseo.pl/linkbuilding

Marketing szeptany

Marketing szeptany to popularna “szeptanka” wykonywana przez wielu freelancerów czy agencji marketingowych. Polega on na umieszczeniu wpisów o naszej marce w miejscach, gdzie przebywa wiele osób z danej branży czy kategorii tematycznej. Będą to np. fora internetowe, blogi czy portale społecznościowe. Wpisy takie mają charakter zachęcający do skorzystania z naszej oferty. Mogą przedstawiać naszą firmę czy markę oraz produkty i zachęcać do skorzystania z nich. Sam wpis ma formę polecenia konkretnej osoby — co jest niewątpliwie największą siłą marketingu szeptanego. Opiera się on na tym, że usługę czy markę poleca konkretna osoba. Wiele badań naukowych dowiodło, że osoby, które mają do wyboru kilka rozwiązań czy produktów, wybierają ten, który został im polecony — nawet przez osobę nieznaną czy w sposób subtelny. Marketing szeptany ma za zadanie popularyzację marki i pozyskiwanie klientów.

Korzyści / kiedy warto go stosować?

Marketing szeptany posiada wiele korzyści. Pierwszą z nich są zyski wizerunkowe. Szeroko polecana marka możemy liczyć na pozytywne opinie i znacznie zwiększenie się jej rozpoznawalności. W ten sposób możemy promować również firmy małe, prywatne projekty czy duże marki. Dzięki “szeptance” możemy w ciągu krótkiego czasu poinformować wiele osób o naszym istnieniu i sprawić, że zainteresują się naszym projektem. Do plusów możemy zaliczyć też pozyskiwanie bezpośrednio klientów oraz w dłuższym okresie czasu. Wpisy są obecne w sieci praktycznie przez długi czas, dzięki czemu korzystają z nich również użytkownicy w późniejszym terminie. Samo tworzenie wpisów nie jest trudne, wymagające a ten sposób promocji możemy wykonywać samodzielnie.

Ten rodzaj marketingu możemy stosować w kilku sytuacjach. Z pewnością będzie to rozpoczynanie prowadzenie biznesu, sklepu internetowego czy projektu. Dzięki temu poinformujemy wiele osób, w krótkim czasie o powstaniu nowej marki oraz pozyskamy wielu klientów. Jest to też sposób na ekonomiczne lub darmowe reklamowanie się, gdy nie dysponujemy dużym budżetem reklamowym. Wiele dużych firm używa marketingu szeptanego do budowania pozytywnego wizerunku w sieci.

Stwórz hybrydę!

marketing szeptanyChoć marketing szeptany i link building mają spełnić dwa zupełnie różne cele, możemy je położyć i wykorzystywać hybrydę tych dwóch rozwiązań. Połączenie ich będzie polegało na stworzeniu jednego wpisu, który będzie zarówno zawierał link do naszej witryny, jak i merytorycznego wpisu o naszej marce, którą będzie polecał naszą firmę i zachęcał do jej sprawdzenia. Wpis taki oprócz nieco innej formy będzie również publikowany w innych miejscach dobieranych pod innym kątem. Aby spełnić wymagania zarówno marketingu szeptanego, jak i link buildingu, wpis taki musimy umieszczać na stronach poczytnych — gdzie znajduje się wiele osób z danej kategorii tematycznej oraz w miejscach, które posiadają atrybut dofollow i prezentują wysoką jakość. Spełnienie tych wszystkich warunków będzie nieco trudniejsze niż osobne wyszukiwane lokalizacji czy osobne tworzenie wpisów, ale jeśli zdoła się nam je pogodzić, zyskamy wiele korzyści.

Pierwszą z nich będzie dużo niższy koszt sworznia wpisu oraz publikacji, który będzie niższy nawet o 50%. Jeśli samodzielnie przeprowadzamy tego typu działania, nie będziemy musieli przeznaczać również tyle czasu co na napisanie i opublikowanie dwóch wpisów. W wielu przypadkach połączenie takie jest możliwe i stosunkowo proste do wykonania. Link i umieszczenie wpisu na odpowiedniej witrynie czy forum nie będzie przeszkadzało marketingowi szeptanemu a dłuższy wpis opisujący naszą firmę linkbuildingowi.

Dodaj komentarz