Jak outsourcing pracowników z Ukrainy może wspierać automotive przyszłości?

Organizacje zajmujące się produkcją motoryzacyjną, w tym produktami high-tech dla tego sektora, od bardzo dawna są aktywnymi konsumentami usług outsourcingowych. Przemysł motoryzacyjny przekazuje około 80 procent produkcji dostawcom i firmom zewnętrznym. W tym sektorze było mnóstwo czasu na szlifowanie relacji biznesowych i kontaktów z dostawcami zewnętrznymi, a branża odniosła niezwykłe sukcesy w pobudzaniu innowacji, redukcji kosztów i optymalizacji procesów.

Czy outsourcing to najlepsze rozwiązanie wszystkich ich problemów?

Oczywiście nie, bardzo często pomaga to branży motoryzacyjnej osiągnąć znacznie lepsze korzyści i zoptymalizować funkcjonowanie istniejącej infrastruktury IT. Przyjrzyjmy się bliżej temu zagadnieniu.

Jak będzie wyglądał samochód przyszłości?

Samochód przyszłości z pewnością będzie mądrzejszy. Będzie coraz bardziej inteligentny, w pełni połączony z przedmiotami i ludźmi oraz będzie wyposażony w wiele zaawansowanych instrumentów — sprzęt elektroniczny i oprogramowanie — które pomogą kierowcom komunikować się, nawiązywać kontakty towarzyskie i współpracować z innymi pojazdami, sygnalizacjami drogowymi, parkingami i sprzedawcami. Rozwój technologiczny zmienia sposób projektowania i produkcji samochodów. Według ekspertów roczna światowa sprzedaż w pełni autonomicznych pojazdów do 2035 roku może przekroczyć 12 mln sztuk.

Warto również wspomnieć, że nowy model biznesowy w branży motoryzacyjnej jest zdecydowanie bardziej zorientowany na klienta. Klienci, którzy coraz częściej wykorzystują źródła cyfrowe w swoich procesach decyzyjnych, skupiają się przede wszystkim na:

• bezpieczeństwie,
• łatwości użytkowania,
• łączności.

W nowym cyfrowym świecie mobilność stała się zarówno współdzielona, jak i autonomiczna. Za dwadzieścia lat samochody będą się radykalnie różnić od dzisiejszych pojazdów, podobnie jak wrażenia z jazdy.

Wyzwania związane z transformacją motoryzacyjną

Nigdy wcześniej ten rynek nie był tak silnie kształtowany przez siły globalnego rynku — dążąc do szybszego i tańszego wytwarzania doskonałych produktów, a następnie klientów, którzy zasadniczo chcą projektować własne pojazdy, i pchnięci do przedłużania i ochrony globalnych łańcuchów wartości. Potrzeba globalnej standaryzacji jest jednym z tych zagadnień. Detaliści, duże grupy dealerskie i dystrybutorzy muszą wprowadzać standardy pracy bez utraty lokalnego charakteru i smaku.

Potrzeba efektywnego zarządzania relacjami z klientem to kolejny temat. Branża motoryzacyjna musi wzmocnić zarządzanie relacjami z klientami w organizacji poprzez strategiczną kategoryzację nie tylko procesów, ale także działań podstawowych i peryferyjnych. W budowaniu pozytywnych relacji z klientami wskazane jest usprawnienie obsługi i obsługi posprzedażowej, a w tym mogą pomóc właśnie pracownicy z Ukrainy dzięki możliwościom, jakie daje outsourcing.

Potrzeba innowacji i nowych modeli biznesowych? Jak najbardziej! Aby sprostać zapotrzebowaniu klientów na samochody dostosowane do potrzeb, producenci muszą wykorzystywać nowe technologie jako sposób na znaczne ulepszenie produktów i usług.

Dodaj komentarz