Trendy SEO 2021 – czego nie możesz przeoczyć w swojej strategii?

Jedną z rzeczy, o których zawsze warto pamiętać, jeśli chodzi o SEO, jest to, że nie jest to proces do ustawiania i zapomnienia. SEO stale się rozwija, a śledzenie najnowszych aktualizacji ma kluczowe znaczenie dla ciągłej skutecznej strategii.

W tym poście na blogu zebraliśmy kilka trendów SEO w 2021 roku, które powinieneś znać, aby mieć pewność, że Twoja strategia jest na dobrej drodze do sukcesu.

Opracowanie strategii treści

W 2021 roku Google nadal kładzie większy nacisk na jakość treści jako czynnik rankingowy – dlatego w kontekście SEO będziemy nadal słyszeć, że jeśli chodzi o pozycjonowanie stron internetowych najważniejsze są:

  • fachowość,

  • autorytatywność,

  • wiarygodność.

Wraz z tą aktualizacją Google zaczął sprawdzać ogólną reputację danej organizacji i autora, aby zapewnić wyszukującym możliwie najlepsze wyniki dla ich zapytań. Korzystanie ze statystyk i faktów na poparcie swoich twierdzeń, tworzenie linków do renomowanych witryn oraz posiadanie odnośników do autorytatywnych witryn internetowych to tylko niektóre ze sposobów, w jakie możesz udowodnić, że spełniasz kryteria.

Optymalizacja pod kątem lokalnego SEO

Lokalne SEO odnosi się do procesu optymalizacji Twojej obecności w Internecie, aby pojawiała się w odpowiednich lokalnych wynikach wyszukiwania. Koncepcja ta po raz pierwszy zaczęła kierować ruch osobisty do lokalnych sprzedawców detalicznych. Jednak rozszerzył się, gdy Google zaczął wyświetlać więcej lokalnych wiadomości w wyszukiwarce. Aby znajdować się w lokalnych wynikach wyszukiwania, ważne jest, aby utworzyć konto Google Moja Firma i aktualizować je w jak największym stopniu.

Koncentruj się na zamiarze wyszukiwania

Przed przystąpieniem do pisania nowej treści ważne jest, aby przeanalizować strony z wynikami wyszukiwania, aby dowiedzieć się, jakie strony z najlepszymi rankingami robią dobrze, a które według Google są najlepszymi wynikami zgodnymi z intencjami użytkownika. Strony wyników wyszukiwarek można traktować jako bezpłatne narzędzie umożliwiające poznanie typu treści, które należy utworzyć, aby jak najlepiej dopasować się do zamiarów wyszukiwania użytkownika podczas wyszukiwania zapytania lub pokrewnego wyszukiwanego hasła.

Poprawa komfortu użytkowania

W zeszłym roku Google ogłosił, że wprowadzi zmianę w swoim algorytmie wyszukiwania, która sprawi, że wrażenia ze strony będą miały bezpośrednie znaczenie w rankingu. Oznacza to, że witryny muszą zapewniać szybkie ładowanie stron (na komputerach i urządzeniach mobilnych), intuicyjną nawigację, łatwą czytelność i projekt dostosowany do urządzeń mobilnych. Celem Google jest dostarczanie użytkownikom jak najlepszych wyników poprzez kierowanie ich do witryn, które są w lepszym miejscu z technicznego punktu widzenia.

Długość i struktura treści

Badania wykazały, że treść zawierająca 2000 słów i więcej dominuje na pierwszej stronie rankingu wyszukiwania. Użytkownicy, podobnie jak Google, preferują kompleksowe, kompleksowe przewodniki, które pokazują wiedzę na dany temat. Idealnym sposobem uporządkowania treści witryny jest utworzenie grup tematycznych, w których treści o długich filarach prowadzą do innych powiązanych treści.

Dodaj komentarz