Artykuł sponsorowany – jakie pełni funkcje?

Jak zbudować stronę z szerokimi zasięgami, dużym autorytetem i znakomitą widocznością w Google? No cóż, to wcale nie tak proste. Kiedyś wystarczyłoby tworzenie tekstów zapleczowych z całą masą słów kluczowych i oczywiście wrzucanie swoich linków wszędzie. Dzisiaj musisz się trochę nagimnastykować. Tutaj pomocne będą artykuły sponsorowane.

Czym jest artykuł sponsorowany?

Artykuł sponsorowany jest tekstem, który został napisany przez Ciebie, wynajętego copywritera, dziennikarza, influencera czy agencję i został umieszczony na zewnętrznej stronie internetowej. Niech Ci się jednak nie wydaje, że cały artykuł będzie poświęcony Twojej marce i produktowi. To zupełnie nie o to chodzi. Artykuł sponsorowany ma wyglądać, jakby był pisany przez dany serwis. Powinien zatem mieścić się w tematyce publikowanych tam zwykle treści. Jeśli Twoja marka zajmuje się sprzedażą oczyszczaczy powietrza, prawdopodobnie nie będziesz reklamować się na stronie poświęconej motoryzacji. Oczywiście możesz wybierać też portale i serwisy, które publikują na różne tematy. Idealnym tego przykładem jest wp.pl czy onet.pl. Artykuły sponsorowane powinny posiadać link – najlepiej dofollow – który prowadzi do konkretnego miejsca w Twojej witrynie. Treści tego typu mogą różnić się formą i długością, a to przekłada się także na ich cenę. Wiele zależy od tego, na co pozwala strona, na której chcesz publikować. Obecnie istnieją platformy zrzeszające wydawców, dziennikarzy i influencerów, dzięki którym możesz wybrać odpowiednie miejsce do umieszczenia swojego tekstu. Artykuły sponsorowane to idealny przykład cornerstone content, a zatem takich treści, które ściągają ruch na stronę. Do tego potrzebujesz jednak nie tylko dobrego tekstu, ale też idealnie dobranej strony i sprytnie umieszczonego linku.

Jakie funkcje pełni artykuł sponsorowany?

Różne formy reklamy internetowej obiecują różne korzyści. To oczywiste, że żadna z nich nie zapewni Ci wszystkiego. Wybierając artykuł sponsorowany prawdopodobnie, najbardziej zależy Ci na jednym – na skutecznym pozycjonowaniu. Oczywiście za to odpowiadają także treści wewnętrzne. Jednak artykuły sponsorowane, jeśli zostały umieszczone na wartościowych stronach, doskonale sprawdzają się w kontekście algorytmów Google. Zwiększają Twój Domain Rating, a zatem sprawiają, że strona jest postrzegana dużo lepiej przez wyszukiwarki. Oprócz tego artykuły sponsorowane to także prosty sposób na zbudowanie świadomości marki. Nie wystarczy jeden czy dwa teksty – pamiętaj, że takich treści powinno być więcej. Nie oczekuj też, że podniesienie wartości marki i zwiększenie świadomości w umysłach odbiorców będzie natychmiastowym efektem takiej strategii. Na to potrzeba czasu. Jednak regularne umieszczanie merytorycznych, interesujących i pomocnych artykułów sponsorowanych rzeczywiście może wpłynąć na podniesienie wiarygodności marki, a co za tym idzie także na sprzedaż. Tego typu nienachalna reklama jest też dobra dla wizerunku marki. Nie będzie ona bowiem postrzegana jako firma „wyskakująca z lodówki”, a pomocna i skuteczna, o której mówi się w wielu miejscach. Poza tym automatycznie trafiasz na swoich potencjalnych odbiorców, a nie osoby niezainteresowane branżą. To bardzo efektywna forma reklamy.

Artykuły sponsorowane to popularna metoda reklamowania marki. I nie ma czemu się dziwić – przecież doskonale działa. Koniecznie przemyśl, czy nie wprowadzić jej także u siebie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *