W świecie dziecięcych produktów online – nowe trendy zakupowe

Dorastające w epoce cyfrowej dzieci nie są dziś obce wobec e-commerce. Mają opinie nie tylko na temat tego, co kupić, ale także gdzie robić te zakupy. Było to prawdą jeszcze przed pandemią, kiedy 90% rodziców stwierdziło, że ich dzieci miały wpływ na ich decyzje zakupowe. Od tego czasu poziom zaangażowania dzieci w decyzje rodziców wzrósł, prowadząc do tego, co wiele marek rozpoznaje obecnie jako zorientowane na rodzinę nawyki i okazje do zakupów w e-commerce.

Są to wyjątkowe nawyki zakupowe rodziców dokonujących zakupów online dla, a czasem ze swoimi dziećmi. Wśród rodziców z dziećmi poniżej 18 roku życia, 72 procent stwierdziło, że sposób, w jaki robią zakupy dla swoich dzieci, zmienił się od czasu lockdownu. Wielu rodziców nie było nawet świadomych wszystkich zmian w zachowaniu, których dokonali, dopóki nie zostali o to poproszeni!

Dzieci pomagają rodzicom w wyszukiwaniu produktów, nawet jeśli to nie dla nich

Czy to w sklepach stacjonarnych, czy online na stronie tanie-zakupy.pl, zakupy stały się coraz bardziej praktyczną czynnością rodzinną. Oznacza to, że dzieci często uczestniczą w odkrywaniu, badaniach, a czasem nawet planowaniu i zakupie produktu Twojej marki. W rzeczywistości 69 procent rodziców pozwala swoim dzieciom szukać informacji o produktach podczas zakupów w sklepie, a 67 procent pozwala im przeglądać produkty podczas zakupów online. Niektórzy idą jeszcze dalej i 56 procent rodziców zachęca swoje dzieci do dodawania przedmiotów do listy zakupów lub koszyka.

Wpływ dzieci nie ogranicza się tylko do produktów lub usług dla dzieci — 36 procent rodziców twierdzi, że ich dzieci mają również wpływ na decyzje dotyczące zakupu artykułów gospodarstwa domowego i usług. Do najbardziej wpływowych kategorii produktów należą zabawki i gry (92%), ale także żywność i napoje (88%).

W przypadku marek, które mają rodziców i gospodarstwa domowe na rynku docelowym, może to wpłynąć nie tylko na format kreacji, ale także na kanały, w których przeznaczasz środki na media. Upewnij się, że projektujesz kampanie angażujące zarówno rodziców, jak i dzieci na kanałach, w których uczestniczą. Długie treści w YouTube są pomocne w odkrywaniu produktów, a zaglądanie do kanałów z młodszymi odbiorcami, takich jak TikTok i Snapchat, może również przynieść sukces.

Rodzice z pokolenia milenialsów znają się na technologii, są świadomi cen i wiedzą, czego chcą

Obecnie wielu rodziców to millenialsi, którzy dorastali wraz z technologią i są obeznani z technologiami cyfrowymi. Jako rodzice są bardziej skłonni do świadomości czasu i ceny. Kiedy chcą dokonać zakupu, dokładnie wiedzą, czego szukają. Podczas gdy osoby niebędące rodzicami wolą więcej opcji produktów, rodzice szukają różnorodności produktów tylko w 10 procentach czasu podczas zakupów online.

Oznacza to, że kierując reklamy do konsumentów będących rodzicami, marki muszą zrobić wszystko, co możliwe, aby skrócić drogę do zakupu. Jednym ze sposobów jest upewnienie się, że kreacja mówi dokładnie to, co rodzice powinni wiedzieć z góry. Innym sposobem jest upewnienie się, że ruch zakupowy kieruje się tam, gdzie produkty są w magazynie.

Dodaj komentarz