Czym się różni praca w call center od pracy opiekuna handlowego w biznesie kurierskim?

https://fabrykakadr.com.pl/

W tym wypadku różnica jest znaczna. Generalnie – opiekun handlowy zajmuje się konkretnym klientem i ma za zadanie „dogadzać mu we wszystkim”, natomiast klienci obsługiwani przez call center są anonimowi. I to jest zasadnicza różnica pomiędzy tymi dwoma zajęciami. Oczywiście – call center może zajmować się praktycznie wszystkim, także opiekun handlowy może mieć klientów w różnych branżach.

Jednak anonimowość pojedynczego klienta jest w tym ostatnim wypadku znikoma. Opiekun handlowy np. w biznesie kurierskim zajmuje się klientami przeważnie biznesowymi. Tzn., taki opiekun jest „przypisywany” przez firmę kurierską do konkretnej firmy, potrzebującej szybkich i regularnych przesyłek. Choć nie jest to do końca takie oczywiste. Opiekun handlowy może mieć także klientów wśród osób prywatnych. Dzwoni on do nich od czasu do czasu, lub przekazuje informacje poprzez e-mail, dotyczące zmian w regulaminie danej firmy kurierskiej, czy zmian cen, promocji itp. Może również zapytać, czy aby nie potrzeba akurat kuriera do domu. Jednak, zwykle taki prywatny nadawca ma numer telefonu do opiekuna i jeśli czegoś potrzebuje, komunikuje mu o tym przez telefon, lub nawet e-mail.

Call center w biznesie przewozowym

Praca w call center często jest pracą niewdzięczną. Kontakt z ludźmi poprzez telefon i umiejętne oferowanie im usług z różnych branż, to jak strzelanie do rzutek z przestrzeni kosmicznej. Nie raz – każdy z nas odbierał takie telefony i denerwował się ofertami rozmówcy. Trafienie na odpowiedniego klienta jest niezwykle rzadkie. Tzn. Pracownik z call center dzwoni pod losowy numer i pyta o zapotrzebowanie na usługi kurierskie. Po chwili… słyszy entuzjastyczną odpowiedź klienta: „Tak, oczywiście!”. Sporadyczność takich sytuacji jest oczywista. Czasami trafi się klient, który akurat chce wysyłać np. paczki do polski i potrzebuje odpowiedniego kuriera, ponieważ właśnie otworzył nowy oddział swojego sklepu w Londynie. Więc oczywiste jest to, że taki telefon go ucieszy. Ale prawie natychmiast, ów klient dostanie opiekuna handlowego, zajmującego się ściśle transportem „do Polski”, a call center dalej będzie „strzelać do rzutek z kosmosu”.

Sprawdź również szybka paczka do Norwegii

Biznes kurierski, a opiekuni handlowi

Każdy przedsiębiorca pragnie wiedzieć, ilu ma potencjalnych klientów, którzy przecież utrzymują całą jego firmę. Przy znanych statystykach, może on podejmować różne inwestycje ponieważ wie, ile będzie miał pieniędzy (zysku) w danym miesiącu. To pożądana wiedza i przedsiębiorca zrobi wszystko co możliwe, aby ją osiągnąć. Może np. zatrudniać przedstawicieli swojej firmy (opiekunów handlowych), którzy mu takich klientów będą dostarczać, lub którzy przejmą ich od wyżej wspomnianego call center. Czym więcej zdobędą klientów dla danego przedsiębiorcy, tym więcej mogą zarabiać. Ale ich dochody nie są uzależnione tylko od ilości zdobytych klientów. Wielu z nich ma pensję podstawową. Znaczy to, że nawet jeśli nikogo nie znajdą, wypłatę dostaną w wysokości wcześniej ustalonej.

Polecamy również: bizneswkraju.pl

Dodaj komentarz