Osie do przyczep lekkich – charakterystyka i rodzaje

Osie do przyczep stanowią jeden z głównych elementów konstrukcji tych pojazdów. Jakość tych zespołów wpływa nie tylko na sterowność przyczepek, ale również determinuje ich siłę nośną, odporność na nierówności terenu oraz wytrzymałość. Wysokiej jakości osie do przyczep gwarantują bezpieczeństwo użytkowania, sprawność zespołu pojazdów a także jego funkcjonalność. Czym różnią się między sobą osie do przyczep? Co wyróżnia osie do przyczep lekkich?

Osie do przyczep – jaka jest ich rola?

Osie do przyczep stanowią podstawę zawieszenia tych pojazdów oraz determinują ich klasyfikację. Powszechnie znane są bowiem przyczepu jednoosiowe oraz dwuosiowe. Budowa układu jezdnego, w którego skład wchodzą właśnie osie do przyczep, znacznie może się różnić w przypadku wybranych modeli. Mogą się one bowiem znajdować w centralnej części przyczepy lub bliżej jej tylnej krawędzi. W zależności od ulokowania osi przyczepki są mniej lub bardziej zwrotne a także zdolne do transportu większych lub mniejszych obciążeń. Osie do przyczep są najważniejszym elementem konstrukcyjnym tych pojazdów, dlatego koniecznym jest, by spełniały one najbardziej wyśrubowane standardy w zakresie bezpieczeństwa, wytrzymałości a także odporności na usterki mechaniczne oraz intensywną eksploatację.

Osie do przyczep lekkich – rodzaje dostępne na rynku

Osie do przyczep lekkich, czyli pojazdów powszechnie wykorzystywanych do transportu wielkogabarytowych ładunków przez osoby prywatne, niewielkie przedsiębiorstwa a także rolników występują pojedynczo. Oznacza to, że przyczepy lekkie charakteryzuje obecność dwóch kół, których montaż możliwy jest właśnie dzięki osi. Osie do przyczep lekkich umożliwiają montaż dwóch kół nie tylko przez wzgląd na funkcjonalność i zwrotność z tego wynikające, ale również przez wzgląd na to, że masa zespołu pojazdów, który prowadzić można zgodnie z przepisami kodeksuu drogowego nie może przekraczać 4250 kilogramów. Waga samej przyczepy nie może zaś przekraczać 750 kilogramów. Osie do przyczep lekkich gwarantować muszą więc wytrzymałość a także stosunkowo niewielką wagę, żeby nie zwiększać w znaczny sposób masy przeczepki. Na rynku osie do przyczep lekkich występują w kilku wariantach, wśród których wyróżnić można ich następujące rodzaje:

  • osie do przyczep lekkich niehamowane proste

  • osie do przyczep lekkich niehamowane na wałkach skrętnych.

Te drugie charakteryzuje większa wydajność pracy, co związane jest z tym, że umożliwiają one skręt kół a co za tym idzie nie prowadzą do tak szybkiego zużycia opon jak osie proste. Gwarantują one również większe bezpieczeństwo na drodze i lepszą odporność na występujące na trasie nierówności terenu. Na rynku dostępne są również osie hamowane dedykowane przyczepom o wadze przekraczającej, dopuszczalne dla kategorii B, 750 kilogramów.

Oś do przyczepy samochodowej lub rolniczej w ofercie na-haku.eu

Oś do przyczepy samochodowej nie różni się budową od osi dedykowanej przyczepom rolniczym. Zarówno w jednym, jak i drugim przypadku oś do przyczepy musi zapewniać wydajną i bezpieczną pracę, co możliwym jest tylko dzięki zastosowaniu najwyższej jakości materiałów. Sklep z częściami do przyczep na-haku specjalizuje się w dostarczaniu kierowcom, przedsiębiorcom i rolnikom najwydajniejszych rozwiązań – sprawdź ofertę na stronie https://www.na-haku.eu/category/osie i wybierz niezawodną oś do przyczepy samochodowej lub rolniczej.

Dodaj komentarz