Jak się upewnić, że ładunek dotrze w idealnym stanie do odbiorcy?

Transport nie jest nauką ścisłą. Zawsze może się zdarzyć, że towar ulegnie uszkodzeniu, zarówno podczas załadunku i rozładunku, jak i podczas samego transportu (np. przez wstrząs przy ruszaniu z miejsca, wjazd na rondo z siłami bocznymi na ładunek lub hamowanie). To oczywiście prowadzi do straty czasu, a przede wszystkim do frustracji, zwłaszcza jeśli chodzi o pilne towary lub unikatowe egzemplarze. Aby w jak największym stopniu uniknąć tej niedogodności, podajemy kilka punktów na które warto zwrócić szczególną uwagę.

Przed nadaniem paczki

Zawsze zapewnij odpowiednie, solidne opakowanie dla swoich towarów. Jeśli towary znajdują się na palecie, upewnij się, że nie wystają poza krawędzie, aby uniknąć naciskania na sąsiednie przedmioty na innej palecie i aby tylko drewno różnych palet stykało się ze sobą. Na pudełkach można nakleić naklejki z napisem „ostrożnie”, „Zakaz układania na wierzchu” lub strzałkami kierunkowymi, aby poinformować kierowcę, że nie może kłaść towaru do góry nogami.

Sprawdź, czy przewoźnik zabezpieczył towar

Jeśli wszystkie towary można ze sobą postawić, potrzeba mniej pasów mocujących lub listew przęsłowych i mówimy o załadunku dopasowanym do kształtu. W tym ostatnim przypadku i zgodnie z przepisami europejskimi odstęp między paletami lub skrzyniami może wynosić maksymalnie od 5 do 8 cm. Złota zasada: zbyt mocne zabezpieczenie towaru może grozić zgnieceniem podczas transportu. Jeśli ładunek nie jest w ogóle zabezpieczony, co jest absolutnie niemożliwe, mogą zacząć się poruszać, ślizgać lub przewracać, powodując wiele szkód.

W trasie

Dzięki tym środkom ostrożności na drodze niewiele może się nie udać. Ale Twoja przesyłka jest zawsze podatna na uszkodzenia, gdy przewoźnik przeładowuje towary, aby zoptymalizować ładunek w swojej ciężarówce. Tak dzieje się standardowo w wielu sieciach dystrybucyjnych lub łączonych. Pamiętaj, że każda manipulacja wiąże się z potencjalnym uszkodzeniem towaru, więc im więcej działań, tym lepsze powinno być opakowanie. U najlepszych przewoźników wszystkie towary są transportowane bezpośrednio do miejsca docelowego, co jest ważnym atutem, który znacznie zmniejsza ryzyko uszkodzenia!

Po przyjeździe

Zrobiłeś wszystko, aby uniknąć uszkodzenia i nadal tak się dzieje… Przygotuj się i upewnij się, że list przewozowy CMR, który towarzyszy transportowi, jest wyraźnie i kompletnie wypełniony; i że zachowasz kopię (zarówno nadawcy, jak i odbiorcy). Na liście przewozowym CMR, w polu opisu towaru, wyraźnie podajesz numer, rozmiar, wagę i stan – czytaj więcej. Ale jeszcze ważniejsze jest uzgodnienie z odbiorcą towaru, aby przed ponownym odjazdem przewoźnika dokonał dokładnej kontroli wizualnej opakowania po dostawie. Jeśli odbiorca stwierdzi jakiekolwiek uszkodzenia, musi to zaznaczyć na liście przewozowym przed podpisaniem. Tylko w ten sposób firma ubezpieczeniowa może zaakceptować roszczenie. Brak oznaczenia na liście przewozowym uważa się za uszkodzenie powstałe po dostawie (np. podczas obsługi u odbiorcy), stąd ubezpieczyciel nie przyjmie reklamacji.

Szukaj więcej informacji na stronie: https://cmr-online.pl/.

Dodaj komentarz