Hamuj apetyt. Obniż cholesterol. Jedz to, co lubisz. Przejdź na keto!

Myślisz o rozpoczęciu diety ketogenicznej? Ta wysokotłuszczowa, niskowęglowodanowa dieta jest na topie, a Instagram pełen jest historii o keto.

Czym dokładnie jest „keto”?

Dieta ketogeniczna to dieta niskowęglowodanowa i dieta wysokotłuszczowa, która z dnia na dzień wydaje się coraz bardziej popularna. Badania wykazały, że to pomaga w utracie wagi, jednocześnie hamując apetyt i obniżając poziom cholesterolu.

Nawet gwiazdy coraz częściej decydują się na modę keto. Gwiazdy Hollywood opowiadają o swoich przemieniających ciało efektach. Halle Berry jest także entuzjastką keto i mówi, że sekretem jest zachęcanie swojego ciała do spalania tłuszczu, nie karmiąc go żadnym cukrem.

Wiele osób widzi sukces w krótkim czasie – ale bez mapy drogowej nawigacja w wyzwaniach związanych z dietą keto może być trudna. Chociaż ten plan diety wydaje się nowy, istnieje już od prawie 100 lat. Zaczęło się jako naturalny sposób leczenia padaczki, ale wkrótce przestało być ograniczone tylko do tego. Ta dieta wykazuje również podobieństwo do diety Atkinsa, która osiągnęła największą popularność na początku 2000 roku. Aby przestrzegać diety Atkinsa, możesz jeść tyle tłuszczu i białka, ile chcesz, o ile poważnie ograniczysz węglowodany. Nie było ograniczeń kalorycznych, a dieta stała się kpiną ze zdrowia, a ludzie jedli całe kostki masła i kilogramy bekonu.

Dieta ketogenna różni się od diety Atkinsa tym, że:

  • wymaga liczenia kalorii
  • zaleca spożywanie prawdziwego jedzenia, a nie przetworzonego.

Mimo to reguły są surowe i łatwo można „wypaść z ketozy”, jeśli nie przestrzegasz zasad zawartych w liście. Jeśli szukałeś sposobu na spalenie tłuszczu, lub regulację hormonów, prawdopodobnie słyszałeś, że dieta ketogeniczna w tym może pomóc. Omówimy tutaj kilka głównych błędów popełnianych przez ludzi, którzy rozpoczynają dietę ketogeniczną, i udzielimy wskazówek, jak je przezwyciężyć.

Wskazówka: Ćwiczenia są istotnym elementem każdego planu fitness lub planu odchudzania. Nie wiesz, jakie treningi powinieneś robić? Wypróbuj jedną z aplikacji, gdzie można uzyskać spersonalizowane rekomendacje i zabawne ćwiczenia, które możesz wykonywać w dowolnym miejscu. Nie wymaga siłowni.

Nie jesz wystarczająco dużo tłuszczu….

Celem diety ketonowej jest zmuszenie organizmu do działania na tłuszcz, w przeciwieństwie do glikogenu (pochodzącego z węglowodanów). Kiedy ciało osiąga ten etap, nazywa się to ketozą. W rezultacie musisz jeść znaczną ilość tłuszczu.

Jeśli nie jesteś przyzwyczajony do jedzenia dużej ilości tłuszczu, możesz mieć trudności z uzyskaniem wymaganej ilości. Pierwsze 30 dni są krytyczne, a bazowy 28-dniowy plan keto został opracowany po to, aby schudnąć. Możliwe, że faktycznie nie doceniasz ilości spożywanego tłuszczu. Dokładny stosunek makroskładników będzie różny dla różnych osób.

Jednak ogólne wytyczne przewidują, że 60–75 procent pożywienia powinno pochodzić z tłuszczu, 15-30 procent z białka, a pięć do dziesięciu procent z węglowodanów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *