Gratisy dla klienta – czy warto mieć je w swojej ofercie?

Reklamowanie firmy i budowanie pozytywnego wizerunku marki to podstawa w każdej działalności, zarówno dużego, międzynarodowego przedsiębiorstwa, jak i niewielkiej lokalnej firmy. Sprawdzonym od lat pomysłem jest wręczanie klientom różnego rodzaju gratisów, które mają zbudować ich lojalność wobec marki.

Gdy w trakcie realizacji zamówienia wręczamy klientowi dodatkowy gratis, budujemy w ten sposób długotrwałe relacje z danym klientem. Działa tu bowiem w dużym stopniu zasada wzajemności. Jeśli jakaś osoba dostanie coś gratis, z pewnością w czasie przyszłych zakupów chętniej będzie korzystała z oferty firma, która tak pozytywnie ją potraktowała. Warto więc inwestować w różnego rodzaju gadżety, które możemy w czasie sprzedaży wręczać klientom. Nie jest to duża inwestycja w porównaniu do korzyści, jakie może nam przynieść wręczanie z pozoru drobnych prezentów. Lojalność klientów w czasach ogromnej konkurencji praktycznie w każdej branży jest nie do przecenienia.

Gratisy dobrze przemyślane

Jeśli myślimy o jakichś gratisach dla klientów, zawsze warto bardzo dobrze rozważyć, co to ma być. Nie powinny to być kompletnie nieprzydatne i niepotrzebne gadżety, które szybko wylądują w szufladzie. O wiele lepszym pomysłem będzie coś przydatnego, co będzie używane na co dzień. Może to być kubek reklamowy, zestaw filiżanek czy szklanek, drobne gadżety elektroniczne, takie jak karty pamięci i pendrive’y. Świetnie w ostatnich latach sprawdza się również odzież reklamowa. Klienci chętnie noszą czapeczki, bluzy, koszulki z logo swojej ulubionej firmy. Dzięki temu nazwa czy logo idą dalej w świat i mogą je poznać nawet klienci, którzy do tej pory z firmą nie mieli zbyt wiele wspólnego. Poszczególne firmy mają różną politykę, jeśli chodzi o wręczanie gratisów. W jednych można otrzymać gratis w trakcie każdych zakupów, w innych natomiast przy regularnych zakupach lub przy kupowaniu powyżej określonej kwoty. Warto dopasować tę kwestię przede wszystkim do możliwości finansowych firmy. Wręczanie darmowych upominków wszystkim klientom może być bowiem dosyć kosztowne i ponad możliwości finansowe małego, dopiero rozwijającego się przedsiębiorstwa.

Przedmioty dobrej jakości

Jeśli chcemy wręczać klientom jakieś darmowe gadżety, musimy pamiętać, że powinny być to rzeczy dobrej jakości, a nie zupełnie bezwartościowe. Klient nie chce być bowiem obdarowywany czymś, co dla firmy i tak nie jest żadnym wydatkiem. Stawiajmy na jakość wykonania, a także na dobry projekt graficzny, jeśli chcemy, aby wręczony podarunek miał też wartość reklamową i był gadżetem promującym markę i budującym jej pozytywny wizerunek. Na https://sklep.wiproject.pl/kategoria-produktu/gadzety-reklamowe/znajdziemy wiele sprawdzonych inspiracji, wśród których każdy właściciel firmy znajdzie coś na miarę swoich indywidualnych potrzeb.

Dodaj komentarz