Jedzenie na dowóz, czyli jak wystartować z udaną firmą cateringową?

Nie można zaprzeczyć, że firmy cateringowe są bardzo rozchwytywane. Ze względu na ciągły kryzys czasu istnieje kilka obszarów działalności, które często są ignorowane lub pomijane. Porozmawialiśmy z liderami branży gastronomicznej, a także spojrzeliśmy na trendy,i uważamy, że znalezienie równowagi między organizacją, analityką i marketingiem jest idealną receptą na sukces, jeśli restauracje w Zakopanem chcą poszerzyć swoją ofertę o catering.

1. Organizacja

Niezależnie od tego, czy chodzi o odręczne zamówienia na pomarszczonej kartce papieru, czy też zagmatwany arkusz kalkulacyjny Excela, firmom oferującym catering często brakuje organizacji. Ta nieobecność organizacji powoduje ogromne obciążenie czasowe i powoduje, że proste zadania wymagają niepotrzebnej ilości dnia.

Chociaż początkowe zaangażowanie w tworzeniu zorganizowanego systemu może wydawać się tak pracochłonne, że będzie pochłaniało więcej twojego czasu, w końcu jest o wiele więcej zaoszczędzonego. Nie tylko życie Twoje i Twojego zespołu będzie łatwiejsze i bardziej usprawnione, ale zaoszczędzony czas to zysk. Ustalenie odpowiedniego harmonogramu pozwala skoncentrować się na innych segmentach biznesowych i zapewnia lepszą obsługę klientów. Chcesz być specjalistą od cateringu, dlatego Twój czas powinien zostać poświęcony na gotowanie i tworzenie niepowtarzalnych przeżyć dla Twoich klientów, bez studiowania arkusza kalkulacyjnego. Dzięki usprawnieniu operacji biznesowych i ich usprawnieniu organizacja naprawdę zyskuje się więcej czasu.

2. Analityka

Liczby i dane powinny wpływać na decyzje biznesowe. Przy wyborze miejsca, w którym ma zostać rozwożone jedzenie lub na którym przepisie się skupić, wybór powinien być zakorzeniony w danych. Zamiast inwestować w przypadkową część swojej firmy i mając nadzieję, że to się opłaca, wiedz wcześniej, że jest to najbardziej strategiczna opcja. Jedynym sposobem, aby to naprawdę było pewne, jest znajomość liczb. Jeśli korzystasz już z danych na co dzień, kontynuuj korzystanie z tych danych i szukaj więcej sposobów korelowania wyników z liczbami. Dla tych restauratorów, którzy rzadko lub nigdy nie patrzą na dane zalecane jest by, zastanowili się, w jaki sposób można dodać analizy do codziennych operacji. Posiadanie aktualnych numerów do tworzenia kopii zapasowych strategii biznesowych daje pewność, że koncentrujesz się i inwestujesz w najważniejsze obszary.

3. Marketing

Jest to ogromny sektor działalności gospodarczej, który firmy cateringowe czasami zsuwają na dalszy plan. Bez względu na wielkość Twojej firmy cateringowej marketing może przyczynić się do Twojego sukcesu w przyszłości. Komunikacja z klientami jest kluczowym elementem budowania trwałych relacji. Równowaga między angażowaniem mediów społecznościowych i marketingiem twarzą w twarz może połączyć Cię z nowymi klientami i pozwoli Ci utrzymać istniejące relacje.

Media społecznościowe to nowy sposób komunikacji z konsumentami. Jest to coś, czego oczekuje się od każdej firmy i zapewnia natychmiastową wiarygodność i rozpoznawalność marki. Jednak zwykłe publikowanie w mediach społecznościowych w celu publikowania nie jest idealnym sposobem komunikowania się z klientami. Za każdym postem musisz wiedzieć o co chodzi i umieć to interpretować. Dlatego planowanie postów społecznych na przyszłość i przemyślenie treści, które udostępniasz, nie jest rekomendacją, jest koniecznością.

Dodaj komentarz