Lokalna kawiarnia – różne pomysły na promocję

Biorąc pod uwagę, że prawie 70 procent konsumentów pije co najmniej dwie filiżanki kawy dziennie, należy stworzyć strategię marketingową skierowaną do wszystkich klientów, od tych, którzy kupują po raz pierwszy, po tych, którzy kupują ponownie. Czytaj dalej, ponieważ dzielimy się wskazówkami marketingowymi, które mają pomóc małym kawiarniom lepiej konkurować na dzisiejszym rynku.

Przyciąganie nowych klientów

Pierwsza część strategii marketingowej powinna skupiać się na pozyskiwaniu nowych klientów. Sztuczka polega na tym, aby zwiększyć zasięg, promując swoją markę na różnych kanałach. Oto trzy najlepsze miejsca do reklamowania.

Online

Dzisiejsi konsumenci są zawsze przy swoich smartfonach, tabletach i komputerach stacjonarnych. Dlatego nie jest zaskoczeniem, że właściciele firm powinni promować swoją firmę w internecie. Pierwszym krokiem jest utworzenie konta Google Moja Firma, aby Twoja kawiarnia pojawiała się w wynikach wyszukiwania. Czy wiesz, że przeciętną firmę z kontem Google można znaleźć w ponad 1000 wyszukiwań miesięcznie? To świetna okazja, aby zaprezentować swoją markę potencjalnym klientom.

Warto również rozważyć przeznaczenie części swoich pieniędzy marketingowych na reklamy cyfrowe. Możesz umieścić te płatne reklamy na stronie wyników wyszukiwania Google za każdym razem, gdy użytkownik wyszukuje na przykład hasło „kawiarnie w pobliżu”. Możesz też zainwestować w reklamy społecznościowe, które umieszczają Twoje reklamy w kanałach aktualności na Facebooku lub Instagramie docelowych użytkowników.

Poza domem

Oprócz marketingu cyfrowego warto zainwestować w niektóre formy tradycyjnej reklamy. Może to obejmować reklamy prasowe w lokalnych gazetach lub reklamy głosowe w popularnych stacjach radiowych. I chociaż te taktyki wydają się przestarzałe, okazały się nadal skuteczne. W rzeczywistości 70 procent populacji czyta regularnie gazety, a każdy dolar wydany na reklamę radiową generuje do 17 dolarów dochodu od słuchaczy, którzy mają kontakt z reklamami. Marketing poza domem to doskonałe rozwiązanie dla małych firm, które chcą zbudować reputację w danym obszarze.

Na miejscu

Marketing w sklepie czy kawiarni, taki jak szyba wystawowa i branding marki, może pomóc w zwiększeniu ruchu. Dzieje się tak, ponieważ te materiały marketingowe mogą pomóc zwiększyć atrakcyjność Twoich kawiarni, a także zachęcić do spontanicznych zakupów od przechodniów.

Korzystne może być również organizowanie wydarzeń, takich jak:

  • odczyty poezji,

  • muzyka na żywo,

  • wieczory z ciekawostkami.

Te wydarzenia społecznościowe świetnie nadają się do przyciągania nowych klientów do Twojego sklepu, budowania marki wśród mieszkańców i tworzenia relacji z nowymi klientami.

Zatrzymanie istniejących klientów

Druga część Twojej ogólnej strategii marketingowej powinna dotyczyć zatrzymania klientów, czyli utrzymania ich ponownie. Ten rodzaj marketingu polega mniej na promowaniu marki, a bardziej na budowaniu relacji.

Artykuł powstał we współpracy z renomowaną palarnią kawy: https://palarniaproper.pl/

Dodaj komentarz