Pokój obsługi klienta w serwisie samochodowym – w co warto go wyposażyć?

Prowadzenie serwisu samochodowego wymaga dbałości nie tylko o dobrze wyposażony warsztat, ale również o przestrzeń biurową. To właśnie w tych pomieszczeniach klienci spotykają się z pracownikami firmy, załatwiają wszystkie formalności czy czekają, aż ich samochód wróci z części warsztatowej.

Serwis samochodowy powinien mieć wyraźny podział na część biurową i roboczą. Ta pierwsza powinna być urządzona jak klasyczne, eleganckie biuro. Warto ustawić w niej nie tylko biurka i krzesła dla pracowników, ale też kanapy czy fotele dla klientów, wygodne fotele, stoliki do postawienia kawy czy podpisywania ważnych dokumentów. Dobrze zaaranżowana przestrzeń biurowa powinna być stylowa, elegancka i zachęcająca. Dzięki temu klienci będą na spokojnie czekali na swoje auta, a jednocześnie będą mieli zapewnione naprawdę wygodne warunki.

Nie zapominaj o sprzęcie biurowym

Urządzając wnętrze biurowe w serwisie samochodowym, nie możemy zapominać o tym, by zaopatrzyć je w działający, sprawny i funkcjonalny sprzęt. Drukarki, skanery i kopiarki to najważniejsze urządzenia biurowe, które powinny znaleźć się w każdym biurze. W firmach, które na co dzień zajmują się obsługa klienta i drukowaniem setek dokumentów, warto zadbać przede wszystkim o szybkie i wydajne drukarki. Nie powinny być to urządzenia przeznaczone do użytku domowego, gdyż w warunkach biurowych mogą się okazać za słabe. Powinny mieć dobre parametry techniczne, drukować w dobrej jakości, a także mieć wysoką sprawność drukowania, najlepiej na poziomie kilkudziesięciu tysięcy stron miesięcznie. Inwestycja w dobrej jakości sprzęt jest jednocześnie inwestycją w sprawne funkcjonowanie biura, nie należy więc na takich urządzeniach oszczędzać. Jeśli kupimy sprzęt najsłabszy, bo chcemy wygenerować oszczędności, jest niemal pewne, że nie będzie nam zbyt długo służył, jakość drukowania nie będzie najlepsza, a także koszty eksploatacji urządzenia okażą się dosyć wysokie.

Szukanie oszczędności na zamiennikach

Jak widać, na sprzęcie biurowym nie warto oszczędzać, można natomiast znaleźć oszczędności na tuszach i tonerach, które w niektórych firmach schodzą dosłownie jak woda. Im więcej drukujemy, tym częściej trzeba tusze i tonery wymieniać na nowe. Najdroższą, choć zalecaną przez producentów opcją, jest kupowanie oryginalnych tuszów i tonerów. Jest to jednak spory wydatek, gdy drukujemy nieustannie. Można wtedy rozważyć zakup dobrej jakości zamienników. Są to produkty, które również są dopasowane do konkretnych marek i modeli urządzeń, a jednocześnie ich ceny są o kilkadziesiąt procent niższe niż ceny oryginałów. Bez względu na to, czy interesuje nas bizhub 250 toner, czy tusz do jakiejkolwiek innej drukarki, na rynku dobrych zamienników na pewno uda się znaleźć coś odpowiedniego i w bardzo korzystnej cenie. Warto więc rozejrzeć się w ofercie zamienników, gdyż pozwalają na wygenerowanie całkiem niezłych oszczędności.

Dodaj komentarz